Ultimate Robot Fighting Review

Monday 5 Jan, 2015 om 16:03 door Marcel Bank
Ultieme robotgevechten

Reliance Entertainment, bekend van enkele op films gebaseerde games, is na Real Steel wederom in de App Store te vinden met een nieuw gratis te spelen robot vechtspel. In wezen een Injustice kloon is het aan jou robots te verzamelen, verslaan en verbeteren.

Wedstrijden worden in het algemeen gespeeld in de vorm van 3 tegen 3 en hoe deze in elkaar zitten wordt goed uitgelegd door een tutorial. De gevechten tussen de robots bestaat uit het uitvoeren van 2 soorten combo's, op te bouwen via lichte en zware aanvallen en die van de tegenstander te blokkeren. Door deze acties succesvol te uit te voeren stijgt je super meter die vervolgens indrukwekkende super moves ontgrendelen.

Ultimate Robot Fighting heeft veel moois te bieden maar komt ook met enkele nadelen grotendeels te wijten aan zijn iets te trage gratis-te-spelen opstelling.

Om succesvol te zijn zul je goede robots moeten hebben. Het spel draait om een groot gedeelte dan ook om het verzamelen en upgraden van je robots. Vechtende robots verdienen daarnaast ook ervaring en ook ontvangt de speler Digipoints, de standaard valuta in Ultimate Robot Fighting. Deze punten worden gebruikt voor 2 primaire doelen, het kopen van kaarten of packs en het upgraden van robots. Deze freemium streeft er helaas naar punten nogal traagjes te laten verdienen en de premium valuta, hier goud, is al bijna helemaal niet te zien.

Ultimate Robot Fighting heeft gelukkig wel veel moois in de vorm van de animaties. Een redelijk groot aantal verschillende robots, met elk hun eigen special moves en elk in staat een behoorlijk indrukwekkend tafereel neer te zetten, is een behoorlijk een prestatie. Ook heeft deze energiebalk een meter per robot, dus je kan meerdere teams creëren zonder echt te hoeven stoppen, een groot pluspunt in verhouding tot andere freemium games, die je wel vaak tot stoppen dwingen.

Als gratis te spelen applicatie is het proberen van Ultimate Robot Fighting natuurlijk een kleine moeite. Het zit vol pluspunten maar heeft toch ook enkele nadelen, zoals het traag verdienen van punten en de gevechten geven je veel de indruk continue hetzelfde te doen. Is robot vechten je ding, dan zal deze game je niet tegenvallen en al helemaal niet als je niet snel terugdeinst om af en toe er een paar euro tegen aan te gooien.

• Ultieme robotgevechten iPad app afbeelding 1
  • Ultieme robotgevechten iPad app afbeelding 2
  • Ultieme robotgevechten iPad app afbeelding 3