Top Gear: Extreme Parking Review

Tuesday 6 Jan, 2015 om 15:18 door Marcel Bank
Top Gear: Extreme Car Parking

Play With Friends Games heeft ondertussen al meerdere parkeer-scenario's op de App Store gelanceerd en alhoewel ik er af en toe een probeerde had ik deze ook elke keer weer snel verwijderd. Elke applicatie was namelijk een continue gevecht tegen pop-ups en een bagger slechte besturing, maar nu ze met Top Gear: Extreme Parking gebruik gaan maken van het alom bekende Top Gear logo is het toch tijd een serieuze kijk te nemen.

Het spel gooit de speler vrijwel direct in het diepe. Na een auto uit te kiezen, de keuze bestaat hier uit een enkele truck om mee te beginnen, is het zaak om een parkeerplaats op te zoeken via een vastgelegd parcours. Zoals verwacht is de besturing in de verloop van tijd nooit aangepast en is ook deze truck het asfalt onder zijn wielen niet waardig. De reusachtige knoppen maken deze applicatie alleen enigszins lekker speelbaar op een kleiner scherm, oftewel niet voor een iPad, tenzij scherm kantelen als optie wordt ingeschakeld.

Play With Friends Games weet alles uit Top Gear te halen en dit NIET in Top Gear: Extreme Parking te zetten; met een slakkengang een parcours geplaagd met pop-ups afleggen.

Na enkele keren de eerste opdracht uit te voeren om wat meer inzicht in de besturing te krijgen, deze is als rookie namelijk best interessant, was er enigszins met de truck om te gaan. Helaas, hoe verder ik kwam, des te frustrerender de besturing werd. Je kan nooit echt lekker gassen of op een leuke manier de boel slopen, je bent continue bezig je in te houden, langzaam sturen, remmen, beetje gas, gas los, weer remmen, enzovoorts. Zelfs de opdrachten om zoveel mogelijk te slopen binnen een bepaalde tijd waren niet leuk, de objecten die te vernielen zijn exploderen ook zomaar als je er met 5km/u tegenaan botst.

Na enig onderzoek bleek het mogelijk andere spelmodi aan te schaffen die het kennelijk draagbaar maken. Voor een freemium vind ik dit een beetje extreem om zo geld aan een game te verdienen, maar als het werkt dan werkt het. Door opdrachten te voltooien, en hier een beetje je best in te doen, verdien je ook sterren die vervolgens gebruikt kunnen worden om mooiere auto's aan te schaffen. Mocht je ergens niet de volledige 3 sterren krijgen dan is het mogelijk een video te kijken voor een bonus-ster, deze wordt bij je totaal opgeteld, niet bij de opdracht (mocht het ontgaan).

Ik heb gelukkig al die tijd bijna niets gemist, de parkeer games van Play With Friends Games zijn namelijk nog steeds niet voor mij weggelegd. Wat ik overigens raar vind is dat alle games vrijwel 4+ sterren verdienen en Top Gear: Extreme Parking waarschijnlijk deze ook vasthoudt, maar alle reviews zijn het er totaal niet mee eens. Verwacht ook van deze titel veel advertentie pop-ups, naast die van hun eigen games ook die van derden. Om eerlijk te zijn weten ze alles uit Top Gear te halen en dit NIET in de applicatie te plaatsen, geen lekkere races of gek doen, het draait in Top Gear: Extreme Parking om met het tempo van een skelter een forse auto zonder stuurbekrachtiging van A naar B krijgen, gelukkig is de soundtrack wel aardig.

Beoordeling: 2 / 5
  • Top Gear: Extreme Car Parking iPad app afbeelding 1
  • Top Gear: Extreme Car Parking iPad app afbeelding 2