TimeJump - FREE Review

Friday 2 Jan, 2015 om 09:22 door Marcel Bank

Ongeveer 2 weken terug zag TimeJump - FREE van Kenny Noten het daglicht, een game waar je als speler het personage van een tot dusver onbekend schepsel aanneemt en hiermee de (onmogelijke) reis naar de ruimte probeert af te leggen. Zoals zoveel springspellen is de overlevingskans voor ons nieuwe personage behoorlijk laag.

TimeJump is dan ook een 2-dimensionaal spel waarin je als speler van platform naar platform zult moeten begeven in de hoop hoger dan de vorige keer, of hoger dan andere spelers, te komen. Springen gaat vanzelf en aan de speler om op de juiste plaats te landen door het scherm te kantelen. Platformen kunnen afbrokkelen, verdwijnen of langzaam op en neer bewegen, wat deze precies doen na aanraking is duidelijk te zien aan de vormgeving, eenmaal meegemaakt weet je het voor elke volgende keer.

TimeJump doet qua gameplay best wat goed en het enige gemis is dan ook het gebrek van een doel buiten het verbeteren van high-scores.

De uitdaging van TimeJump zit 'm naast het omgaan met deze afwisselende platformen ook in het feit dat sommige sprongen niet "on-screen" mogelijk zijn. Om bij enkele platformen te komen is het namelijk noodzakelijk naar de zijkant van het scherm te springen waardoor het personage er vervolgens aan de andere kant weer tevoorschijn komt, iets waar lastig aan te wennen blijkt te zijn en het geheel toch iets uitdagender maakt.

TimeJump doet qua gameplay best wat goed, zo is het speelveld elke keer anders en is het al snel behoorlijk uitdagend, het enige gemis is dat op het verbeteren van high-scores na je niet iets hebt om naartoe te spelen. Er is niets te verdienen en er valt ook niets uit te geven, het zou leuk zijn om bijvoorbeeld een store te hebben om je personage van upgrades of leuke outfits te voorzien. Als gratis applicatie is het dan ook alleen in stand gehouden door een advertentie. Als je een lichtgewicht springspel zonder extra's wilt dan is deze game zeker een kijkje waard, voor extra's zijn er gelukkig genoeg alternatieven.

1.0