LET OP: Downloads verlopen via de App Store, controleer daar altijd de meest actuele prijs, compatibiliteit en andere informatie. Je hebt een actief Apple account nodig om apps te installeren.
Beginnen met de app?
Activeer de DigiD app eerst. Open de DigiD app en volg de stappen in de app.
Hulp nodig bij activeren? Kijk op: www.digid.nl/over-digid/app.
Hoe log ik in met de DigiD app?
Inloggen met de DigiD app kan op twee manieren:
1. Op uw telefoon of tablet logt u in met alleen een pincode.
2. Of u logt in op de computer, via de app. Dan neemt u eerst een koppelcode over, scant u een QR-code en voert u uw pincode in.
GEGEVENSVERWERKING & PRIVACY
De DigiD app verwerkt het IP-adres, de naam en versie van het besturingssysteem van uw smartphone of tablet, het unieke kenmerk van het mobiele apparaat, uw mobiele telefoonnummer en de door u te kiezen 5-cijferige pincode. Bij het uitvoeren van de ID-check verwerkt DigiD het documentnummer/rijbewijsnummer, geboortedatum en geldigheid.
Door de DigiD app te downloaden en te gebruiken gaat u akkoord met deze verwerking, waar ook de onderstaande bepalingen voor gelden.
1. De persoonsgegevens van de gebruiker worden verwerkt conform de geldende privacywetgeving. In de privacyverklaring vindt u wie verantwoordelijk is voor de verwerking van de persoonsgegevens voor DigiD, welke persoonsgegevens van de gebruiker van DigiD worden verwerkt en met welk doel dit gebeurt. De verwerking van persoonsgegevens door DigiD en regels over de werking, beveiliging en betrouwbaarheid van DigiD zijn opgenomen in wet- en regelgeving. De privacyverklaring en wet- en regelgeving vindt u op www.digid.nl
2. Logius heeft passende technische en organisatorische beveiligingsmaatregelen getroffen tegen verlies of onrechtmatige verwerking van de persoonsgegevens van de gebruiker.
3. De DigiD app voldoet aan beveiligingsmaatregelen die vergelijkbaar zijn met de beveiligingsmaatregelen van DigiD. Ook maakt DigiD gebruik van de veiligheidsmechanismen van het besturingssysteem.
4. De gebruiker is zelf verantwoordelijk voor de beveiliging van zijn mobiele apparaat.
5. Voor de DigiD app kunnen zo nu en dan automatisch updates via de app-store worden gedownload en geïnstalleerd. Deze updates zijn bedoeld om de DigiD app te verbeteren, uit te breiden of verder te ontwikkelen en kunnen bestaan uit oplossingen voor programmafouten, geavanceerde functies, nieuwe softwaremodules of volledige nieuwe versies. Zonder deze updates is het mogelijk dat de DigiD app niet of niet behoorlijk functioneert.
6. Logius behoudt zich het recht voor zonder opgaaf van redenen het aanbieden van de DigiD app in de app-store of de werking van de DigiD app (tijdelijk) stop te zetten.
--
DigiD van Rijksoverheid is een app voor iPhone, iPad en iPod touch met iOS versie 12.0 of hoger, geschikt bevonden voor gebruikers met leeftijden vanaf 4 jaar.
Informatie voor DigiDis het laatst vergeleken op 19 Mar om 05:04.
Informatie
- Releasedatum:28 Mar 2017
- Bijgewerkt:21 Feb 2024
- Versie:6.11.0
- Compatibiliteit:Vereist iOS 12.0 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch.
- Grootte:114 MB
- Leeftijd:4+ jaar
- Beoordeling:4.5 van 5
- Categorie:
Nieuw in versie 6.11.0
We hebben in deze versie enkele kleine verbeteringen doorgevoerd.
1380 geschreven reviewsRecensies
Goede app, beveiliging kan beter
MeerDe app is makkelijk en intuïtief in gebruik en werkt goed. Maar je moet steeds je PIN gebruiken bij het inloggen. De meeste apps tegenwoordig kunnen gebruik maken van (in mijn geval) FaceID of een ander type biometrische beveiliging. Het zou fijn zijn om een update voor de app te ontvangen waarbij dit mogelijk wordt gemaakt!
In de reactie wordt gesproken over de “huidige veiligheidsmaatregelen” die implementatie van FaceID of andere biometrische login (in plaats van een eenvoudig PIN) tegen zouden houden. Dit lijkt tegenstrijdig! Als banken, ziekenhuizen etc. allemaal FaceID omarmen als verbeterde veiligheid waarom niet de Rijksoverheid?4door Jam*******12/03/2024Ondanks update problemen inloggen
MeerAls je ooit één keer vergeet uit te loggen kom je via de mobiel er niet meer in ook al is dat weken later. Hij geeft dan dat je langer dan 15 min niet actief bent geweest.
2door Anoniem11/03/2024Een niet fijn werkende verplichte app
MeerBijna altijd wanneer ik gebruik moet maken van de digid-app, en helaas is dat bij steeds meer overheidsinstanties verplicht, krijg ik na het inloggen de melding te zien dat ik niet ingelogd kan worden omdat ik al 15 minuten niet online ben geweest. Ik log een paar keer per maand in en ik heb deze problemen al een lange tijd. Alle updates gedaan. App eraf en app er weer opgezet. Niets helpt. Dus ik vind de app uiterst beroerd werken en dat is nog zwak uitgedrukt
3door Ame******09/03/2024
Meer van Rijksoverheid
Reageer op deze app
Dit vind je misschien ook leuk
Laatste reacties
- RobertVOn zei over Stickyboard 2: "Hello dear friend, I would like to offer placement of your..."
- Hkling zei over ANWB Energie: "De tussenstand wordt vanaf januari niet meer bijgewerkt...."
- Margot zei over Ruzzle: "Ik heb pas weer een update van Ruzzle gehad en sindsdien werkt..."
- Luc Vanborm zei over Ticketmatic: "Bij het updaten van de nieuwe app, zijn de nog niet verlopen..."
- Jan Nijkamp zei over Regelneef - energiedirect: "Na update d.d. 6 maart 2024 van Regelneef van Energiedirect ,..."
- Henk zei over Regelneef - energiedirect: "Waarom werkt de landscape niet meer op de iPad?"
- L van Milgen zei over ING Bankieren: "Zelfs het downloaden van de ING app is niet te doen bij de..."
- Jolanda zei over Word Blitz ・: "Iedere begin van de maand ben ik veel bekers kwijt nu waren..."
- wru............ zei over bol: "Blijft hangen Normaalgesproken een fijne en goedwerkende app,..."
Reacties
De DigiD app is een ontzettende misser! Urenlang ben je bezig om een verbinding tot stand te brengen. Het kostte al 4 weken voordat ik op de ambassade mijn activeringscode kon ophalen en toen meteen aan de slag om de app te activeren. Wat een ellende! Scannen van paspoort werkte niet, omdat mijn paspoort in het buitenland is afgegeven. Dat staat nergens vermeld, daar kom je pas achter als je de hulpdesk belt. Een duur telefoontje naar Nederland.
Daarnaast werkt SMS activatie ook niet, want zodra je het SMS bericht wilt kopieren valt de pagina waar het SMS nummer op moet worden ingetoetst weg. Wat een zooi, zo'n app. Het lijkt op digitale burocratie ten top.
Verschrikkelijk! Je stuurt ze een mail omdat het weer niet werkt en je krijgt een ellenlange standaard email terug met welke instellingen je zelf fout hebt staan, je gebruikt uiteraard de verkeerde browser en je hebt je cookies weer niet gewist! Bellen heeft geen zin, tot 45 min in de wacht gestaan en toen maar opgehangen. Ze beseffen niet dat je normaal moet kunnen inloggen op de overheid. Daar staat en valt het namelijk mee. Of je hebt langer dan 15 minuten het scherm niet gebruikt terwijl het de eerste keer is dat je die dag inlogt. Ik heb zelfs meegemaakt dat ik een foutmelding kreeg, of liever , een zin was helemaal niet afgemaakt, het het hield gewoon op. Dat kan niet veilig zijn. Ik hoop dat DigiD opgeheven wordt. Ze moeten eens met iets fatsoenlijks komen dat deugt. Hij gaat van mijn telefoon af
Op mijn iPad heb ik niet de keus als ik naar een website ga de optie "op dit apparaat" en op mijn iPhone wel.
Ligt dit aan de versie ? of iets anders.
m.vr.gr
Mijn iphon11 werkt het niet!
De DigiD app kunnen wij niet aanmaken omdat het toetsenbord verdwijnt als je gegevens wilt intypen.
Erg onhandig als je DigiD nodig hebt ivm de Corona en vaccinaties.
Vind dit een slechte zaak voor een app van de overheid.
Meest waardeloze app ooit, die de overheid bovendien door de strot drukt! 15 minuten zijn verstreken en doe het nog maar eens opnieuw!
DIGID app werkt niet meer en is ook niet herinstalleerbaar omdat de iPad niet compatible is met de digid app
Dit is echt absurd. Echt een waardeloze app. Inscannen van je paspoort lukt gewoon niet. Hoe verzinnen ze dit? Onze overheid is echt doorgedraaid. En het ergste is. Je hebt deze app overal nodig.
Weer zo'n ongelovelijke blunder van de overheid. Iets wat banken en supermarkten, etc makkelijk afgaat, is blijkbaar kennis ver boven de pet van onze overheid.
Aan de andere kant kudos voor het record aantal negatieve recenties. Dat is wel weer klassewerk. Ga zo door.
De app is idd heel ergerlijk. De telefoon bij de helpdesk staat niet voor niets roodgloeiend. Zelf heb ik drie brieven ontvangen met de activeringscode. Ook die code geeft na invoer telkens een foutmelding. Heeft iemand enig idee welk bedrijf de overheid heeft ingehuurd voor het ontwikkelen van deze app? Wellicht een vriendje van een eerste kamerlid?
Werkt echt heel goed!
Ik kan inloggen met mijn pincode om de activatiecode opnieuw (3de keer( in te vullen en vervolgens blokkeert de app omdat de pincode niet juist is........?
Waardeloze app, absoluut niet gebruiksvriendelijk!
Als je s avonds zin hebt in Mens erger je niet. Dan is dit een mooi spel.