Taichi Panda Review

Monday 30 Mar, 2015 om 09:57 door Marcel Bank
Taichi Panda

In Taichi Panda krijgt de speler de keuze de rol op te nemen van een dikke Panda, lenige messenliefhebster, sterke krijger of, sinds kort, een magiër. Alhoewel de panda zeer aantrekkelijk is, mocht je ook van speler tegen speler houden dan is het overwegen van de andere 2 wel de moeite waard, voornamelijk omdat de messenliefhebster al een bug heeft en kan aanvallen voordat de strijd begint.

Eenmaal een personage gekozen begint het avontuur en zul je al snel een weg door allerlei gespuis moeten vechten. Het spel speelt heerlijk en de bediening is vrij eenvoudig. Links is de gebruikelijke stuurknuppel terwijl rechts al je aanvalsknoppen bevinden. De positie van deze knoppen zijn tot dusver perfect en al spelende heb ik er nog niet per ongeluk naast gezeten. In het belang van een verhaallijn leidt het een tot het andere en heb je er een vaste opdrachtgever bij die je genoeg quests geeft om bezig te blijven.

Op een enkele kleine bug hier en daar die de meeste spelers niet eens zullen merken is er niets dan lof over Taichi Panda te melden

Stuk voor stuk voer je de opdrachten uit om een complete kaart vrij te spelen, dungeons zitten vol loot en vrijwel alles wat je doet levert wat op, zelfs online zijn. Zo is dit onderhand al één van de meest vrijgevige mobiele MMORPGs die ik in mijn handen heb gehad. Daarnaast is het spel zelf ook veel soepeler en je personage groeit ook nog eens beter mee tegen alle uitdagingen waar deze het tegen op moet nemen. Dit in tegenstelling tot andere games uit het genre, waar het standaard is alles maar net te kunnen voltooien wat al snel kan leien tot het herhalen van oudere dungeons of te dure aankopen.

Via 2 energiebalken, voor multiplayer en singleplayer, wordt je speeltijd lichtelijk in toom gehouden. Deze balken, ook al zijn ze niet snel leeg, zijn ook weer aan te vullen via pilletjes die voor van alles te verdienen zijn, dus echt last zul je er niet van hebben. Daarnaast zijn er ook extra omgevingen die geen energie vereisen maar waar wel van alles te verdienen is. De singleplayer campagne draait in het algemeen om het ontrafelen van een mysterie dat je door het hele land laat reizen met allerlei schitterende omgevingen maar uiteindelijk kom je ergens vast te zitten omdat je uitrusting niet zo snel mee kan groeien.

Wil je verder maar niets ouds herhalen dan is het mogelijk een omgeving te auto-looten, hierdoor krijg je de XP en loot die er te halen valt. Zo is het mogelijk met minimale tijd je personage te verbeteren. Ook kan je de keuze maken om via multiplayer wat nieuwtjes te pakken te krijgen, deze ontvang je namelijk door als team-up dungeons te voltooien. Ook is het mogelijk simpelweg af en toe terug te keren voor dagelijkse beloningen, zo krijg je op de derde dag al een stuk legendarische uitrusting wat goed past bij reeds verkregen spul.

Op een enkele kleine bug hier en daar die de meeste spelers niet eens zullen merken is er niets dan lof over Taichi Panda te melden. Geluidseffecten, muziek en het grafische gedeelte zitten allemaal strak in elkaar. Het spel speelt ook simpelweg heerlijk, je hebt nooit het gevoel stil te staan en je personage zit razendsnel in een deels legendarische uitrusting, die vervolgens weer upgrades nodig heeft. De vrijgevigheid is een lekker frisse ervarving voor het genre en gratis-te-spelen games in het algemeen, je kan bijleggen, maar het hoeft niet. En toch weten ze het voor elkaar te krijgen om altijd een uitdagende missie klaar te hebben staan.

• Taichi Panda iPad app afbeelding 1
  • Taichi Panda iPad app afbeelding 2
  • Taichi Panda iPad app afbeelding 3