Plants War Review

Wednesday 4 Apr, 2012 om 11:19 door Marcel Bank

Na het succes van Legendary Heroes van Maya, komt GAMEVIL/Ideabox met Plants War, een iets versimpelde Defense of the Ancients variant. De iPhone varianten die ik vast heb gehad vind ik tot dusver top, dus Plants Wars kan al bijna niet misgaan! De standaard League of Legends en Defense of the Ancients regels zijn van toepassing, manschappen en vijandelijke manschappen met een kleine aanpassing, vijanden hebben meer en er is maar 1 held te bespelen.

In Plants War begin je met de held genaamd Leafy, de simpelste met de laagste statistieken van allen. Door te spelen verdien je goud en zo kun je voor elk level een wat opgevoerde versies van Leafy kopen. Met dit goud zijn ook nog andere items te koop, zoals healing en mana potions, maar ook nieuwe manschappen. De held zelf, Leafy, verschilt per aanschaf behoorlijk veel. De ene keer is het meer een caster, de andere keer heeft hij bokshandschoenen en is het meer een melee georienteerde held. Aangezien de vijanden vrijwel altijd meer van alles hebben, bijvoorbeeld extra torens en meer manschappen, is het zaak zeer agressief op de vijandelijke held te spelen en deze zo weg te jagen of af te maken zodat er makkelijker met de manschappen omgegaan kan worden.

Met Plants War heeft GAMEVIL/Ideabox een leuke Defense of the Ancients variant voor een iPhone of iPad neergezet, wil je het voltooien dan ontkom je helaas niet aan de IAP.

Een andere mogelijkheid om het makkelijker te maken om met de vijanden om te gaan is het gebruik van echt geld. Je hebt namelijk bladeren als 2de valuta, deze zijn op enkele na vrijwel niet te krijgen door te spelen en via deze zijn uiteraard de beste manschappen, helden en items te krijgen. Er zijn op veel manieren rewards te krijgen, het voltooien van achievements geeft iets extra, level uitspelen geeft een random reward, enzovoorts. Herhalen van een level geeft helaas geen extra rewards dus om klaar te zijn voor hogere moeilijkheidsgraden ben je vrijwel gedwongen geld uit te geven of geluk te hebben met de juiste rewards de eerste keer en deze te bewaren en levels herhalen en zo in ieder geval alles wat alleen goud kost al te kopen.

Persoonlijk speel ik zulk soort spellen liever op een gelijkwaardig niveau, niet waar de vijanden al voordat het spel begint meer en betere torens heeft, sterkere held, extra stampedes met ladingen extra manschappen, torens die vernietigd worden ook nog eens 4 manschappen laten komen, enzovoorts. Het is wel leuk dat het extra bijdraagt aan de verhoging van de moeilijkheidsgraad, maar het wordt een beetje tot het extreme gebracht in Plants War. Dit is soms nog eens extra lastig als Leafy niet reageert, dan blijft hij bijvoorbeeld staan terwijl je op het scherm staat te spammen dat hij terug moet lopen, daarnaast wilt hij ook graag een omweg nemen en erg vaak meteen weer de aanval in gaan terwijl amper de plaats waar hij heen moest bereikt heeft. De meeste veranderingen die de vijand sterker heeft gemaakt komt door de laatste update, iets wat je laat denken dat ze niet genoeg aan de app verdienen.

Desalniettemin is Plants Wars behoorlijk vermakelijk, de uitdaging van de "hard" en "hell" modi liggen erg hoog, op het begin na, waar je alles wat je hebt opgespaard op redelijk makkelijke levels mag gebruiken! De "normal" mode is voor de spelers die er geen geld aan uit willen geven toch een leuke uitdaging van 30 levels en een infinity mode. Het blijft sowieso een IAP gebaseerd spel waar je niet moet verwachten elk onderdeel uit te spelen zonder iets extra's te kopen. Kijkende naar de US app store zijn uitgaves als $49.99 voor 3000 leaf ook geen uitzondering. Gratis om te proberen en zeker aan te raden om dit even te doen! TIP: Duurdere helden zijn niet altijd beter!

1.0.1