Alto's Adventure Review

Saturday 28 Feb, 2015 om 12:17 door Marcel Bank
Alto's Adventure

Alto's Adventure is een eindeloze runner op ski's die voornamelijk via simplistische gameplay en mooie graphics een grote bekendheid heeft verkregen. Om als gamer een beeld te krijgen is het een kwestie van Tiny Wings met Ski Safari te combineren en je komt aardig in de buurt.

Evenals Tiny Wings verandert de omgeving dan ook met nieuwe omgevingen en verschillende tijdstippen, situatie's die bijdragen aan de beoordeling van de schitterende graphics in het spel. Een nadeel bij Alto's Adventure is dan wel dat enkele objecten, zoals bijvoorbeeld rotsen, moeilijker te zien zijn in het donker. Extra oplettendheid is dus evenals het echte leven van levensbelang.

Alto's Adventure is een topper in zijn genre dankzij het geweldige sfeertje dat het neer weet te zetten.

De besturing is uitermate simpel, een enkele tap volstaat om te springen en om een truc uit te voeren zul je het even moeten vasthouden. Trucs zijn lastiger uit te voeren dan het doet lijken, vooral met het eerste personage. Het spel heeft dan ook meerdere personages vrij te spelen door het voltooien van missie's maar een daadwerkelijke indicatie van wanneer je deze krijgt is niet te vinden. Ietwat jammer want zoiets kan een leuke motivatie zijn om het toch nog eens te proberen.

Alto's Adventure weet weinig origineels naar het genre te brengen maar het heeft dit dan ook niet nodig om een topper te zijn onder de runners. Grafisch strak met een toepasselijke sfeer door de verschillende omgevingen en tijdstippen heen, daarnaast speelt het ook nog enorm lekker. Het is alleen wel een kwestie van even afvragen of het te rechtvaardigen is om 2 euro uit te geven als je bijvoorbeeld Ski Safari al op je apparaat hebt staan.

• Alto's Adventure iPad app afbeelding 1
  • Alto's Adventure iPad app afbeelding 2
  • Alto's Adventure iPad app afbeelding 3