Huck It: Freeride Skiing 3D Review

Sunday 1 Mar, 2015 om 10:05 door Marcel Bank
Huck It Skiing 3D

Ik heb geen problemen met lastige games als het om een strategisch obstakel gaat, niet om technische mankementen aan het spel. Een probleem waar Huck It: Freeride Skiing 3D momenteel last van heeft, een geweldig concept dat zo heerlijk begint maar al snel te lastig blijkt wegens allerlei verkeerde redenen.

Het doel in Huck It: Freeride Skiing 3D is simpelweg van A naar B komen met misschien een stunt waar mogelijk. Als 3D ski avontuur heb je ook wel wat vrijheid zolang je maar niet ergens tegenaan crasht of valt. Om te bewegen krijg je een eenvoudige besturing voorgeschoteld in een training sessie waar het belangrijkste uit blijkt om je scherm te kantelen om zo lekker op en neer te gaan met daarnaast de joystick om je personage de juiste kant op te laten leunen, een belangrijke functie in de lucht of om te remmen.

Huck It: Freeride Skiing 3D is een geweldig spel maar iets te lastig wegens enkele technische gebreken.

De problemen komen helaas onderweg, er zijn momenten waarop je personage tot totale stilstand komt om een seconde of 3-4 er als een speer vandoor te schieten tegen een rotsblok aan. Een situatie die in mijn online MMORPG tijd voornamelijk aan lag doet denken. Je hebt niet echt tijd meer om te reageren wanneer je personage in een raket verandert en al helemaal niet omdat je eerst onder de indruk bent dat je personage is gevallen. Iets wat enorm lastig is om in te schatten want je personage heeft slechts een zeer beperkt aantal bewegingen en de melding komt altijd met vertraging. Maar de laagste optie bij de moeilijkheidsinstellingen is dan ook niet voor niets "difficult".

Ik heb tot dusver nooit het eindpunt van het eerste level gehaald, voornamelijk omdat het bijna onmogelijk is op basis van bekwaamheid en zonder in-app aankopen. Je zult simpelweg behoorlijk wat geluk nodig hebben maar dat drukt de pret van het skiën door de omgeving niet, een behoorlijke vermakelijke ervaring dat een download al rechtvaardigt. Maar om enigszins verder te komen en de aanschaf van het tweede level te rechtvaardigen zal er naar mijn mening nog wat aan Huck It: Freeride Skiing 3D gesleuteld moeten worden.

• Huck It Skiing 3D iPad app afbeelding 1
  • Huck It Skiing 3D iPad app afbeelding 2
  • Huck It Skiing 3D iPad app afbeelding 3