Tiltagon Review

Monday 13 Apr, 2015 om 10:02 door Marcel Bank

Tiltagon is een enorm simpel spel en de titel past daar goed bij. Door je apparaat te kantelen (tilt) beweeg je een bal op een zeshoekige (hexagon) tegel waar het je doel is een zwevende kubus te pakken alvorens de bal naar de volgende zeshoek te begeven. Met een moeilijkheidsgraad van minimaal "hard" kan dit al snel fout gaan.

De zeshoeken bevatten allerlei obstakels die op verschillende manieren bewegen met het enkele doel het lastiger te maken voor de speler. Van simpele kubussen die je van de rand af duwen tot volledige roterende balken. Eenmaal van je tegel af kan niets je meer redden en zul je opnieuw moeten beginnen. Lukt het wel de zwevende kubus te bereiken dan is het noodzakelijk het balletje snel naar de volgende tegel te sturen want de huidige verdwijnt enorm snel, soms iets te snel.

Tiltagon komt met uitdagende gameplay, mooie minimalistische graphics en een elektronische soundtrack om overleven lastiger dan ooit te maken.

Het spel is niets nieuws maar naast zijn moeilijkheidsgraad moet het met zijn minimalistische graphics en elektronische soundtrack toch wat gebruikers weten te trekken. Ook helpt de willekeurige afwisseling van de tegels om het interessant te houden. Mocht de "hard" moeilijkheidsgraad overigens te makkelijk zijn dan is er ook een "hard+", waar de obstakels die anders het balletje wegduwen nu het balletje laten exploderen.

Tiltagon is een leuk en lekker licht spel dat je erbij kan pakken wanneer je een minuut of 2 vrij hebt en waarschijnlijk duren de games al niet veel langer. Overleven in dit spel is nou eenmaal enorm lastig maar ook vaak iets te willekeurig, afhankelijk van de tegels die het voorschotelt. Tiltagon is verder volledig gratis te spelen en bevat alleen hier en daar een advertentie in de menu's, die voor en na het spelen te zien zijn. De advertenties zijn te verwijderen voor € 1.99 of voor 5 minuten weg te halen door het bekijken van een video.

1.0