Sonic Dash Review

Friday 8 Mar, 2013 om 10:40 door Marcel Bank
Sonic Dash Endless Runner Game

Sonic is terug op iOS en ditmaal mag de egel wat meer dan omhoog springen. Voornamelijk bekend als snelle sprinter was het natuurlijk een kwestie van tijd voordat deze als 3D à la Temple Run op iOS kwam. De game functionaliteit is eerder gedaan in recente Sonic releases, maar was ook al te zien in bonus levels sinds 1992 op 16 bits platformen.

Nu de gemiddelde smartphone meer rekenkracht heeft dan de consoles toentertijd was het dus ook slechts een kwestie van wanneer, voor retro fans is er overigens Sonic CD. Natuurlijk wilt het oog ook wat en is Sonic Dash dan ook niet te vergelijken met 1992, alles ziet er zeer goed uit. Die kleine momenten dat je even tijd hebt, niet vaak, zijn er mooie achtergronden te zien, maar ook Sonic zelf, evenals het parcours en hindernissen zien er uitstekend verzorgd uit.

Vergeet Sonic Jump! In Sonic Dash komt Sonic eindelijk naar iOS op een manier waar hij bekend om staat, als snelle egel.

Het parcours is onderverdeeld in banen, om naar links of rechts te gaan volstaat een simpele veeg, vergelijkbaar met Subway Surfers. Daarnaast kan je naar beneden vegen om te rollen en omhoog om te springen. Uiteraard is ook de bekende dash aanwezig en die is toegankelijk zodra je genoeg munten hebt verzameld, eenmaal actief is Sonic sneller en vrijwel onverslaanbaar.

In het algemeen is de gameplay in Sonic Dash niet heel verschillend van Temple Run type games, iets waar de meeste iOS apparaat bezitters mee bekend zijn. Maar gelukkig zijn er genoeg klassieke Sonic momenten waardoor je weet wat je speelt, de loopings, rare bochten in paden (zie video 0:29) en ook de reusachtige sprongen om vervolgens op een vijand in te maaien is gewoon lekker genieten. Overigens zijn, naast upgrades, de andere personages zoals Tails, Knuckles en Amy ook vrij te spelen

• Sonic Dash Endless Runner Game iPad app afbeelding 1
  • Sonic Dash Endless Runner Game iPad app afbeelding 2
  • Sonic Dash Endless Runner Game iPad app afbeelding 3