Fury of the Gods Review

Monday 11 Mar, 2013 om 14:26 door Marcel Bank
Fury of the Gods

Fury of the Gods, een titel die op het eerste gezicht sterk lijkt op de babel titels van Bulkypix en Ubisoft, plaatst spelers in de sandalen van een van de drie mythologische Griekse goden: Zeus, Poseidon en Hades. Met een aparte verhaallijn waarin mensen moe zijn van alle kwalijke streken van de Goden, is het tijd om deze eens terug te pakken door de tempels in kleine groepen aan te gaan vallen. Nu is het dus zaak om, spelende als 1 van de 3 Goden, alle sterfelijken bij de tempel weg te houden.

Er is veel dat doet vermoeden dat je met goddelijke krachten te maken gaat krijgen, dit valt helaas behoorlijk tegen. Om de mensen bij de tempel weg te kunnen houden, zul je ze voornamelijk moeten pletten met je vinger. Om de goddelijke krachten, zoals bliksemschichten en vloedgolven, te gebruiken zul je eerst een balk vol moeten krijgen. Wel heeft elke God heeft weer andere manieren om sterfelijken om zeep te helpen en kunnen deze aanvallers verschillen per God.

Zelfs de Goden hebben het moeilijk in het huidige economische klimaat, Fury of the Gods draait naast tappen, voornamelijk om kopen.

Alhoewel je zult moeten blijven tappen, veranderd Fury of the Gods naarmate je verder komt meer in een tower defense game. Je kan mythische wezens neerzetten die je tempel beschermen, universeel hier is de cyclops, beschikbaar voor alle Goden, maar wederom ook hier verschilt welke verdediging je kan gebruiken per God. Helaas is het wel zo dat upgrades en wezens niet al te goedkoop zijn en je dus in deze al betaalde app ook niet raar moet opkijken als je de neiging krijgt enkele in-app aankopen te maken.

Wat opvalt in Fury of the Gods is dat de levels er zeer goed uit zien, dit wordt nog eens versterkt door de manschappen die er totaal niet uit zien. Een kleinigheidje en teveel details zou misschien problemen kunnen veroorzaken voor oudere apparaten zodra er allerlei effecten voorbij vliegen en het pad naar de tempel vol loopt, maar mooi is anders.

Fury of the Gods is een matig uitziende tower defense met een beperkte strategische diepte, het is voornamelijk een kwestie van continue tappen terwijl de balk die toegang tot speciale krachten geeft opgeladen wordt. Ook de neiging om continue toch maar eens de portemonnee te trekken voor wat extra's voelt niet echt juist bij een betaalde titel, alhoewel het ondertussen wel standaard is voor apps, kan ik het nog steeds niet waarderen. Desalniettemin is het een wat andere aanpak op bestaande tower defense games en kan het met wat kleine aanpassingen een zeer goede titel worden.

• Fury of the Gods iPad app afbeelding 1
  • Fury of the Gods iPad app afbeelding 2
  • Fury of the Gods iPad app afbeelding 3