Smash Champs Review

Tuesday 4 Nov, 2014 om 13:14 door Marcel Bank
Smash Champs

Mocht Smash Champs je de indruk geven dat je te maken hebt met een echt vechtspel dan kom je bedrogen uit, de game is namelijk vooral vergelijkbaar met Fruit Ninja-achtige games. Alles draait om het tijdig wegvegen van bubbels op je scherm terwijl je de explosieven tracht te vermijden.

Dit veegfestijn noemen ze de training in Smash Champs, eenmaal afgerond wordt je score omgezet en ingezet tegen een tegenstander. Het draait het er hier dus gewoon om wie voorheen de meeste bubbels kapot heeft gekregen, verder krijg je geen directe mogelijkheden enigszins bij te dragen aan het gevecht. Na tegen de sensei getraind te hebben zijn tegenstanders voornamelijk willekeurige spelers tenzij het je gelukt is je vrienden zover te krijgen het spel te installeren. Zo niet, dan zal het al snel resulteren in dagen lang wachten met meerdere potten open.

Smash Champs begint aardig maar zolang je geen vrienden ver genoeg krijgt om het te installeren bereik je vrijwel niets.

Als indirecte input in de gevechten heb je wel de mogelijkheid je personages aan te kleden met een hoofdstuk, pakje en broek. Alles komt voor fikse bedragen en dit, naast de vaak getoonde advertenties, is dan ook waar het freemium gedeelte om de hoek komt kijken. Voor beste bedragen kan je in-game valuta kopen om vervolgens weer nieuwe kleding aan te schaffen. Kledingstukken gooien de "power" van het gebruikte personage behoorlijk omhoog, dus mocht je net beginnen en je eerste tegenstander heeft al kledingstukken dan kan je van een reeks verliezen uitgaan.

Naast kledingstukken is ook het element van het personage van belang. Zo is er aarde, vuur en shaduw, waar aarde van vuur wint, vuur van schaduw en schaduw van aarde. Voor elk element zijn er 2 personages. Als speler kies je er eerst één en door opdrachten te voltooien verdien je de valuta om nieuwere personages vrij te spelen. Opdrachten kunnen van alles zijn, zoals 30 keer tegen een willekeurige tegenstander spelen, of 45 keer winnen van een tegenstander met een hoger level. Helaas duren deze opdrachten allemaal belachelijk lang omdat een reactie van een tegenstander vaak zeer lang op zich laat wachten.

Smash Champs kan zeer leuk zijn, het gebruikt tenslotte de formule van een al reeds populair bestaand spel en kleedt deze nog eens extra aan. Het probleem is het gebrek aan een langere offline modus, spelen resulteert simpelweg in enorme wachttijden tenzij je vrienden hebt die gezellig meedoen. Desalniettemin begin je offline en kan je dus zelf beslissen, met een beetje geluk na ingelogd te zijn via Facebook, helaas geen Game Center, staan er al een paar kennissen op je te wachten. Zo niet, veel sterkte!

• Smash Champs iPad app afbeelding 1
  • Smash Champs iPad app afbeelding 2
  • Smash Champs iPad app afbeelding 3