Jailbreaker 2 Review

Wednesday 9 Nov, 2011 om 23:09 door Marcel Bank
Jailbreaker 2

Jailbreaker 2 is het vervolg van Jailbreaker, een running platform game van Triniti Interactive, die erg op Canabalt van Semi Secret Software lijkt. Waar het bij Canabalt voornamelijk donkere pixel-art is, is er voor Jailbreaker 2 wat scherper beeld gekozen, naar mijn mening vooruitgang op het eerste deel.

Het "verhaal" gaat verder waar het eerste deel stopte, je bent ontsnapt uit de gevangenis maar nog niet veilig, nu de taak om daar voor te zorgen. Net zoals de meeste games van dit genre lijkt het in het begin vrij simpel, maar al snel wordt het moeilijker en heb je een behoorlijk goed reactievermogen nodig om het bij te houden. Er wordt in Jailbreaker 2 een spannende sfeer neergezet door de combinatie van muziek, kleur en effecten, zoals bliksem en regen, waardoor het moeilijker is het hoofd cool te houden.

Eindelijk ontstapt uit de gevangenis gaat Jailbreaker 2 verder waar het eerste deel stopte, je bent namelijk nog lang niet veilg!

De besturing is simpele 2 knoppen werk, links om laag onder obstakels door te glijden, rechts om te springen. Het speelveld is steeds anders dus aan de omgeving wennen is niet echt mogelijk, je moet elke keer volledig op je reactievermogen vertrouwen, eenmaal spelend draait het om het verbeteren van je vorige score. Deze score wordt gemeten in afstand, om precies te zijn, in meters en het doel is om zo ver mogelijk te komen..

Als je van games zoals Canabalt, Line Runner, misschien zelfs Monster Dash houdt, of natuurlijk het voorgaande deel, dan is dit een titel die je niet mag missen. De manier waarop Triniti Interactive de spanning er op een simpele manier in weet te houden is klasse. Kortweg een top spel om af en toe als je even tijd hebt scores in te gaan verbeteren.

• Jailbreaker 2 iPhone app afbeelding 1
  • Jailbreaker 2 iPhone app afbeelding 2
  • Jailbreaker 2 iPhone app afbeelding 3