LET OP: Downloads verlopen via de App Store, controleer daar altijd de meest actuele prijs, compatibiliteit en andere informatie. Je hebt een actief Apple account nodig om apps te installeren.
Altijd en overal je energiezaken regelen met de Eneco App
Energie, dat wil je snel en goed geregeld hebben. En dat kun jij toch het beste? Goed nieuws, met de gratis Eneco App kan dat. Want in de app pas je eenvoudig je eigen gegevens aan of geef je je meterstanden door. En je vindt er een overzicht van al je betalingen.
En dat niet alleen, heb je een slimme meter, dan laten we je ook precies zien hoeveel je verbruikt en wat dat kost. Want energie is één van de grootste vaste lasten en daar kan je flink op besparen. Met de tussenstand kom je erachter hoe je ervoor staat. Met slimme én traditionele meter. Loop je in de pas, of verbruik je iets te veel. En die check, kan je iedere maand weer doen.
We blijven de app ontwikkelen en verbeteren, dus kom maar door met die goede ideeën. Je feedback is zeer welkom, laat het ons weten via de app!
Met de Eneco Watch-app zie je altijd de actuele stroom- en gastarieven in één oogopslag. Zo kies je het beste moment om energie te gebruiken!
--
Eneco van Eneco is een app voor iPhone, iPad en iPod touch met iOS versie 16.0 of hoger, geschikt bevonden voor gebruikers met leeftijden vanaf 4 jaar.
Informatie voor Enecois het laatst vergeleken op 14 Dec om 16:00.
Informatie
- Releasedatum:20 Mar 2014
- Bijgewerkt:11 Dec 2025
- Versie:2025.1204.0
- Compatibiliteit:Vereist iOS 16.0 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch.
- Grootte:303 MB
- Leeftijd:4+ jaar
- Beoordeling:4 van 5
- Categorie:
Nieuw in versie 2025.1204.0
Wij stoppen onze energie in updates die de Eneco app stabieler en gebruiksvriendelijker maken.
Wil je niets missen? Zorg er dan voor dat je automatisch updates ontvangt.
626 geschreven reviewsRecensies
Makkelijk toegang
MeerIk gebruik de Eneco app regelmatig om snel mijn verbruik te zien. De website geeft meer informatie maar vraagt altijd om 2FA. De app is dan veel fijner.
Suggesties:
Sinds kort heb ik dynamisch contract. Ik zou graag een widget met de stroomprijzen voor vandaag en morgen krijgen. Nu open ik de app dagelijks alleen om de stroomprijs te bekijken.
Voor het web team: zorg dat apple de code uit de mail kan halen zodat ik niet zelf copy paste moet doen.
Sinds ik een iPhone 17 met iOS 26 heb is de app erg buggy. Het Dashboard laadt vaker niet dan wel. Wisselen van tab wil soms helpen. Dit duurt inmiddels al sinds september. Ik hoop dat dit binnenkort opgelost wordt4door Art*******30/11/2025Fout in de app
MeerAls je de meterstanden van het gas wil doorgeven en je klikt aanpassen aan, verandert het vlammetje niet maar de tekst wel van gas naar stroom, erg verwarrend!
2door Onz*****27/11/2025Probleem. Kan niet op een scherm komen.
MeerAls je de app opent in het dashboard zie ik een groot scherm en re ervan een klein gedeelte. Ik kan niet op dit scherm komen. Werk met een iPad 6. generatie. OS is op de nieuwste versie. Ik zag dat ik de app nog moest bijwerken, nadat ik dit review geschreven had. Gedaan. Het lag aan het swipen. Functioneert.
Update. Ik las de recente reviews. Het verbaast me over de negativiteit. Ik herken me er totaal niet in. Bij mij werkt alles naar behoren, standen worden met een vertraging van 24 uur getoond. Wil je realtime dan zal je een andere app moeten kiezen, en ervoor betalen. Wat je wilt!? Waar ligt dit aan dat deze app, bij mij goed functioneert, bij anderen totaal niet?
24.11.
Er is een nieuwe update! Alles zou beter en sneller gaan…..MOOI NIET. Een grote ramp, loopt om de haverklap vast, laat maar een gedeelte van een scherm zien en de historie van het gebruik worden niet geüpdatet. Ik ben de tel kwijtgeraakt hoeveel keer ik de app verwijderd heb en opnieuw geïnstalleerd heb. Gaarne een app die fatsoenlijk werkt en laat alle “fierlanteintjes” eens eindelijk weg.2door Har******26/11/2025
Meer van Eneco
Reageer op deze app
Recent bekeken
Dit vind je misschien ook leuk
Laatste reacties
- NormanPorgo zei over Stickyboard 2: "А ты уже..."
- EBB zei over QuizzLand Algemene Kennis Quiz: "Terwijl ik midden in het spel zat en klikte was er plotseling..."
- Mary zei over Klaverjas: "Kan je met vrienden spelen of alleen maar met de computer?"
- Allard Postmus zei over WordOn HD: "Ik heb een probleem met Wordon wat betreft de totaal stand Ik..."
- Leo zei over Vita Mahjong: "Na de update is het spel veranderd en niet ten goede. Ook had..."
- Dion zei over Bonnetje: "Teleurstellende ervaring, onduidelijke communicatie en..."
- Bert Maas zei over PaperCal: "Gebruik papercal al jaren tot volle tevredenheid, maar opeens..."
- Modus Hayday zei over Hay Day: "Verloren mijn spel Hayday level 174 Opa 28081952"
- Roeland zei over LazyFit: Workout For Beginners: "Erg onduidelijke prijsopgave, bv voor het 28 days propramma...."

Reacties
Ook hier sinds november 2023 werkt de numerieke invoer niet goed. Er komen bedragen te staan waarbij je van je stoel valt. Als ik zo lees is dit een bug die in deze maand dus bij meerdere mensen voorkomt. Je zou dan verwachten dat ze dit met spoed oplossen. Ook een bericht in de app of mail over deze bug zo wel zo geruststellend werken. Melding per mail en telefonisch gedaan. Berichtje terug dat er een melding van is gemaakt en er naar wordt gekeken.
Zoals zo veel mensen hier vind ik het ook een WAARDELOZE app. Nu met het energieplafond kunnen ze niet eens een extra kolom laten zien wat de verbruikskosten zijn als je binnen het plafond valt. Zorg dan minstens dat je kunt schakelen naar eenheden en niet alleen maar euro’s die toch niet kloppen. De knop voor eenheden kWh en m3 is er wel maar heeft nog nooit gewerkt. Met andere woorden prutsers die nog net de prijs verhogen als het plafond start om zo een hogere vergoeding van het rijk te krijgen. Hoop dat ze een hoge boete krijgen als dit onderzocht wordt door de ‘waakhond’. De overheid had met die ca. 25.000.000.000 beter de energiemaatschappijen op kunnen kopen/onteigenen, of in z’n geheel aan Groningen kunnen geven en gaskraan openen. Maar ja, daar zitten nou eenmaal ook koekenbakkers.
Waarom doet deze Eneco app het niet op de iPad en wel op onze iPhone? Al tig keer verwijderd en via Apple store er opnieuw opgezet. Zie alleen war ronddraaien:-(
Zo'n belangrijke app in deze tijd van energie crisis en weer doet iet het niet. Ik ga de problemen hier niet herhalen. Ik richt mij op het ontwikkelteam wat deze App maakt. 1 woord: PRUTSERS. Testen jullie wel wat jullie maken? Is er wel samenwerking met de ontwikkelaars die de backend systemen ontwikkelen zodat aanpassingen goed werken? Ik kan al sinds afgelopen januari niet inzien wat mijn electra verbruik is. Elke maand stuur ik gegevens op maar die verdwijnen in een zwart gat. 4 x via de chat al contact gehad maar niemand die het probleem oplost. Jullie veel medewerkers en tijd kwijt aan mij en ik geen oplossing. Ik zou best eens de bezem door die ontwikkelaars willen halen en hun manager. Weg met die prutsers. Heel erg moeilijk kan het niet zijn om een goed werkende app te maken.
Eneco app ineens alle bedragen verhoogd in de maanden ervoor alles is verdubbeld minimaal.
Dus ze rekenen actuele prijzen voor de historische maanden. Maar berekent zo wel mijn nieuwe termijn bedragen uit. Al tig keer uitgelegd maar is nog steeds niks gebeurd voorlopig kan je wel betalen. Hele vreemde zaken daar.
Gebruiken al 5 maanden minder dan de stippellijn van Eneco (gebaseerd op ons huidige maandbedrag) vorige maand opeens €600 bijbetalen en sinds vandaag maar liefst €1600
App verrekent nu het nieuwe verhoogde tarief bij de vorige maanden ook door terwijl toen nog het oude tarief geldig was zo krijg je dus een totaal verkeerd beeld kan de app niet gewoon de oude tarief van de vorige maanden weergeven voor een goed beeld zeer slecht van ENECO misschien toch maar eens overstappen.
Voor mij werkt de app slecht. Het door Eneco 'ingeschatte' verbruik is totaal onrealistisch en ver (40-50%) onder mijn historisch verbruik van de laatste jaren voor een specifieke maand. Heb het aangekaart bij Eneco, maar daar krijg je alleen maar vage uitleg. Al met al heb je er dus niets aan als je wilt inschatten of je op de goede weg bent met je energieverbruik
Contract afgelopen op 22-01-2022. Het hogere variabele tarief wordt met terugwerkende kracht getoond voor alle voorgaande jaren. De app kan maar 1 tarief aan, hopeloos geval. Contact opgenomen met Eneco maar bij klantenservice is geen of minimaal kennis van de app. Hoe is het mogelijk dat zo'n grote speler op de energiemarkt de app niet goed voor elkaar krijgt. Ook de vergelijkingen met vergelijkbare huishoudens kloppen niet, zo zou ik met de kosten voor verwarmen ineens 500% meer verbruiken dan vergelijkbare huishoudens.
Sinds eind dec. 2021 werkt de app nauwelijks of niet of geeft grote fouten in het verbruik, diverse keren contact gehad maar per saldo tot op heden zonder resultaat. Vind dit een zeer slechte zaak niemand bij eneco snap er iets van!