LET OP: Downloads verlopen via de App Store, controleer daar altijd de meest actuele prijs, compatibiliteit en andere informatie. Je hebt een actief Apple account nodig om apps te installeren.
De ANWB Veilig Rijden App helpt om inzicht te krijgen in je rijgedrag. Deze app hoort bij de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering. Je krijgt iedere 10 dagen feedback op je rijstijl en handige tips om deze te verbeteren. Afhankelijk van hoe veilig je rijdt, ontvang je een rijscore tussen de 0 en 100. De hoogte van jouw rijscore bepaalt de hoogte van de extra korting op je premie. Dit kan oplopen tot wel 30%. Deze korting wordt, bovenop je no-claim korting, aan het einde van ieder kwartaal met jou verrekend.
** Over ANWB **
ANWB is er voor jou, onderweg en op je bestemming. Met persoonlijke hulp, advies en informatie, ledenvoordeel en belangenbehartiging. Dat zie je ook terug in onze apps! Probeer ook eens een van de andere ANWB apps.
** ANWB apps in het verkeer **
ANWB vindt dat afleiding in het verkeer door gebruik van smartphones moet stoppen. Bedien deze app dus niet terwijl je rijdt.
** App Support **
Heb je vragen over deze app? Stuur deze dan naar appsupport@anwb.nl o.v.v. ANWB Veilig Rijden
--
ANWB Veilig Rijden van ANWB is een app voor iPhone, iPad en iPod touch met iOS versie 15.5 of hoger, geschikt bevonden voor gebruikers met leeftijden vanaf 4 jaar.
Informatie voor ANWB Veilig Rijdenis het laatst vergeleken op 3 Nov om 11:44.
Informatie
- Releasedatum:28 Mar 2019
- Bijgewerkt:15 Oct 2025
- Versie:2.3.1
- Compatibiliteit:Vereist iOS 15.5 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch.
- Grootte:104 MB
- Leeftijd:4+ jaar
- Beoordeling:2.6 van 5
- Categorie:
Nieuw in versie 2.3.1
Deze update bevat kleine verbeteringen en nieuwe functionaliteit om een proefperiode te kunnen starten wanneer je (nog) geen ANWB Veilig Rijden verzekering hebt.
Bedankt dat je onze app gebruikt. Tevreden met de app? We zijn blij met je review. Maak er een mooie dag van!
222 geschreven reviewsRecensies
Klopt niet
MeerVeilig rijden geeft regelmatig aan dat je de bocht te hard neemt vooral op rotondes. Ik heb het idee dat ze vinden dat je stapvoets hier moet rijden. Een haarspeldbocht voordat je de snelweg oprijdt neem je ook te hard terwijl je niet een harder dan 40km per uur in die bocht kan rijden. Een bocht waar de maximum snelheid 60 km is neem je te hard met een snelheid van 50 km. Misschien toch even over nadenken of het ook op een andere manier kan.
2door Ons*******28/10/2025misleidend
Meerde korting is max 15€ per 3 maanden en zeker geen 30% per maand; beacon werkt vaak niet … ik rijd netjes en verdien geschat 2/3€ korting max op WA+ premie van 49€ tegenwoordig …
pas toen ik me wilde uitschrijven kreeg ik een aanbod van 8€ maandelijkse korting
de reactie op deze post bevestigt de misleiding en creeert eigenlijk nog meer onduidelijkheid2door Sur*******10/10/2025Niet reëel
MeerBij mijn vorige verzekering kreeg ik altijd korting.
Zelfs met mijn sportieve rijgedrag.
Hier constant gemekker over mijn snelheid in de bochten…joh, ik ga niet als sloompie de slak in de 1e versnelling door een bocht.
Snelheid te hoog?
Ja soms om een gevaarlijke situatie of aanrijding te vermijden. Bijvoorbeeld een mafklapper die zijn auto zonder te kijken naar links gooit terwijl ik er naast zit.
In de binnenstad lukt dat niet eens door alle verkeers ophopingen, stoplichten en drempels.
Als ik deze kan opzeggen doe ik het meteen.
Of ze moeten het een en ander aanpassen.3door Anoniem05/10/2025
Meer van ANWB
Reageer op deze app
Dit vind je misschien ook leuk
Laatste reacties
- Schuldtnep zei over Stickyboard 2: "yeah, i said it"
- NAERTREGE836747NERTHRRTH zei over Stickyboard 2: "MERTYHR836747MARTHHDF"
- NARYTHY40269NERTYTRY zei over Stickyboard 2: "MEYJTJ40269MARETRYTR"
- Bert Maas zei over PaperCal: "Gebruik papercal al jaren tot volle tevredenheid, maar opeens..."
- Modus Hayday zei over Hay Day: "Verloren mijn spel Hayday level 174 Opa 28081952"
- Roeland zei over LazyFit: Workout For Beginners: "Erg onduidelijke prijsopgave, bv voor het 28 days propramma...."
- Semiha Ates zei over Yellowbrick Parkeren: "Schandalig bedrijf! Na bijna een jaar ineens een..."
- Max Boeckhorst zei over PaperCal: "Gebruik papercal al jaren tot volle tevredenheid, maar na de..."
- Reina zeeman zei over Kryss - De Strijd der Woorden: "Sinds kort is er aan de bovenkant een advertentie waardoor de..."

Reacties
Mijn waarneming is dat het steeds "moeilijker" of zelfs onmogelijk wordt om dezelfde eerdere scores van goed rijgedrag te evennaren. Het is mijn overtuiging dat er voor de berekening van de scores een vorm van AI (artificial intelligence) gebruikt wordt waarbij de drempelwaardes aangepast worden aan eerder behaalde scores. Met andere woorden om te voorkomen dat je goed blijft scoren en dus premie terug krijgt wordt er telkes "strenger" gekeken naar de data. Wat eerst nog prima was is nu een negatieve waardering. vaak als er niets "negatiefs te meten valt komt de nadruk op het bochtenwerk te liggen door simpelweg de drempel van een acceptabel g-krachtmeting te verlagen. Kortom slim rekenwerk van de verzekeringsmaatschappij. De App werkt dus prima en naar behoren. Het is de werkwijze van de Verzekeringsmaatschappij die mischien wel als misleidend kan worden aangemerkt. Niet zo fraai Unigarant/ANWB!
Al maanden word ik erop geattendeerd dat ik mijn smartphone gebruik om te typen tijdens het rijden.Vanaf 30 augustus 2021 Smartphonegebruik (Test) 0 minuten gebruikt.Na 9 overzichten komen we op 12 januari 2022, ineens 41 minuten getypt tijdens het rijden.Na 12 overzichten verder 2 maal niet gebruikt en 10 x wel, allemaal typen onder het rijden.Maandenlang regelmatig gemeld, tot de ANWB voorstelde of ik een andere verzekering wilde hebben.Nu wordt ik als een crimineel gezien die de verkeersregels niet naleeft, ik bel NOOIT tijdens het rijden. Het is maar een test zegt men bij de ANWB.Wel werd mij verteld dat als er toevallig een aanrijding plaats vindt en de politie zou een onderzoek moeten doen dat alle rijgegevens aan het onderzoek worden verstrekt, ook de smartphone gegevens, al is het zogenaamd een test.Het is verouderde apparatuur die onjuiste gegevens verzameld ten koste van de bestuurder.
Ik ben ook van plan om het via Radar en/of Kassa aan te geven.
Interesse? Reageer aub