LET OP: Downloads verlopen via de App Store, controleer daar altijd de meest actuele prijs, compatibiliteit en andere informatie. Je hebt een actief Apple account nodig om apps te installeren.
Let op! Deze app is alleen te gebruiken in combinatie met de ANWB Veilig Rijden Autoverzekering. De ANWB Veilig Rijden App helpt om inzicht te krijgen in je rijgedrag. Je krijgt iedere 10 dagen feedback op je rijstijl en handige tips om deze te verbeteren. Afhankelijk van hoe veilig je rijdt, ontvang je een rijscore tussen de 0 en 100. De hoogte van jouw rijscore bepaalt de hoogte van de extra korting op je premie. Dit kan oplopen tot wel 30%. Deze korting wordt, bovenop je no-claim korting, aan het einde van ieder kwartaal met jou verrekend.
** Over ANWB **
ANWB is er voor jou, onderweg en op je bestemming. Met persoonlijke hulp, advies en informatie, ledenvoordeel en belangenbehartiging. Dat zie je ook terug in onze apps! Probeer ook eens een van de andere ANWB apps.
** ANWB apps in het verkeer **
ANWB vindt dat afleiding in het verkeer door gebruik van smartphones moet stoppen. Bedien deze app dus niet terwijl je rijdt.
** App Support **
Heb je vragen over deze app? Stuur deze dan naar appsupport@anwb.nl o.v.v. ANWB Veilig Rijden
--
ANWB Veilig Rijden van ANWB is een app voor iPhone, iPad en iPod touch met iOS versie 15.5 of hoger, geschikt bevonden voor gebruikers met leeftijden vanaf 4 jaar.
Informatie voor ANWB Veilig Rijdenis het laatst vergeleken op 26 Aug om 12:39.
Informatie
- Releasedatum:28 Mar 2019
- Bijgewerkt:7 May 2025
- Versie:2.2.3
- Compatibiliteit:Vereist iOS 15.5 of nieuwer. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch.
- Grootte:131 MB
- Leeftijd:4+ jaar
- Beoordeling:2.6 van 5
- Categorie:
Nieuw in versie 2.2.3
In deze update hebben we verschillende bugfixes en verbeteringen doorgevoerd om de stabiliteit en prestaties van de app te verbeteren.
Bedankt dat je onze app gebruikt. Tevreden met de app? We zijn blij met je review. Maak er een mooie dag van!
214 geschreven reviewsRecensies
Onbegrijpelijk
MeerWeet niet wie er beoordeeld maar elke keer als het gebeurd dat er een beoordeling komt zijn er omwerkingen over mijn bochten nemen, het zijn meestal rotondes of een lange bocht in overgang naar een andere snelweg. Er wordt niet anders gereden dan normaal, zou volgens de beoordeel stil stand de bochten moeten nemen.
3door Hev*****21/08/2025Eenzijdige beoordeling
MeerWanneer je bijvoorbeeld drie of vier keer achter elkaar de hoogste score haalt (alle criteria op groen, hoger kan niet) heeft dat geen verbeterende werking op de eindscore. Dit is toch vreemd …?
Reactie ANWB: “Dit ligt aan verschillende elementen (mijn vraag welke dan?). De score van 100 kan dat kwartaal niet meer behaald wordt.”: lecht ANWB uit, maar dat is niet wat ik hier stel.
Iedereen die kan rekenen weet dat het gemiddelde omhoog gaat wanneer je betere scores toevoecht aan de som van scores. Dit is dus een niet verhelderend antwoord.
Wanneer ik positieve scores toevoeg zou dat merkbaar moeten zijn aan de eindscore. 100% wordt dan niet behaald maar een verhoging van de tussentijdse score zou zichtbaar moeten zijn wanneer je telkens alles meerdere malen op groen hebt.
De app straft alleen en verlaagt in het voordeel van de premie-ontvanger. Demotiverend en niet volgens het motiverende principe dat in games wordt gebruikt.2door Joe*10/08/2025Betuttelend
MeerHet concept is mooi, veilig rijden is weinig premie. Ik krijg echter het gevoel dat incidentele ‘foutjes’ (te zien in de heatmap) fors worden bestraft. Die ‘foutjes’ worden voorts sec o.b.v. de acceleratiesensor in de smartphone vastgesteld. Dus de situatie ter plekke - bv uitstekend zicht door de bocht - telt niet mee. En dan die betuttelende tips …
3door Wae*****03/08/2025
Meer van ANWB
Reageer op deze app
Dit vind je misschien ook leuk
Laatste reacties
- Olivier zei over GuitarTuna: Tune & Play Guitar: "Deze week ben ik overgestapt naar een nieuwe iPhone en bleek..."
- Rob Post zei over Royal Kingdom: "Ik vind het echt dramatisch dat als je je vergist je..."
- Ik kan niet downloaden zei over TOTO Winkel: "Ik kan niet downloaden help"
- Ton Rensen zei over Rinus: "Ik probeer een voetbal team samen te stellen maar krijg bij..."
- Scheffel zei over Reisbalans App: "App moet iedere keer opnieuw inloggen met QR code. SSO werk..."
- Hans zei over PaperCal: "App klapt eruit in IOS 26, jammer want ik gebruik deze app al..."
- Inge zei over PaperCal: "Bij de nieuwste Apple update opent de app niet meer. Kan dit..."
- Lia van der Weele zei over Candy Crush Saga: "Ik speel dit spel al een jaar of 10 en altijd met veel..."
- Edje Kadetje zei over Nescafé Dolce Gusto: "De makers van deze app update waren waarschijnlijk dronken..."
Reacties
Mijn waarneming is dat het steeds "moeilijker" of zelfs onmogelijk wordt om dezelfde eerdere scores van goed rijgedrag te evennaren. Het is mijn overtuiging dat er voor de berekening van de scores een vorm van AI (artificial intelligence) gebruikt wordt waarbij de drempelwaardes aangepast worden aan eerder behaalde scores. Met andere woorden om te voorkomen dat je goed blijft scoren en dus premie terug krijgt wordt er telkes "strenger" gekeken naar de data. Wat eerst nog prima was is nu een negatieve waardering. vaak als er niets "negatiefs te meten valt komt de nadruk op het bochtenwerk te liggen door simpelweg de drempel van een acceptabel g-krachtmeting te verlagen. Kortom slim rekenwerk van de verzekeringsmaatschappij. De App werkt dus prima en naar behoren. Het is de werkwijze van de Verzekeringsmaatschappij die mischien wel als misleidend kan worden aangemerkt. Niet zo fraai Unigarant/ANWB!
Al maanden word ik erop geattendeerd dat ik mijn smartphone gebruik om te typen tijdens het rijden.Vanaf 30 augustus 2021 Smartphonegebruik (Test) 0 minuten gebruikt.Na 9 overzichten komen we op 12 januari 2022, ineens 41 minuten getypt tijdens het rijden.Na 12 overzichten verder 2 maal niet gebruikt en 10 x wel, allemaal typen onder het rijden.Maandenlang regelmatig gemeld, tot de ANWB voorstelde of ik een andere verzekering wilde hebben.Nu wordt ik als een crimineel gezien die de verkeersregels niet naleeft, ik bel NOOIT tijdens het rijden. Het is maar een test zegt men bij de ANWB.Wel werd mij verteld dat als er toevallig een aanrijding plaats vindt en de politie zou een onderzoek moeten doen dat alle rijgegevens aan het onderzoek worden verstrekt, ook de smartphone gegevens, al is het zogenaamd een test.Het is verouderde apparatuur die onjuiste gegevens verzameld ten koste van de bestuurder.
Ik ben ook van plan om het via Radar en/of Kassa aan te geven.
Interesse? Reageer aub