Rock Runners Review

Thursday 14 Feb, 2013 om 20:25 door Marcel Bank

Rock Runners is een nieuwe, en één van de vele, runner momenteel beschikbaar voor iOS. Om nog iets nieuws te maken in dit genre moet je van goede huize komen, of gewoon simpelweg de tekortkomingen van de meeste runners aanpakken. Tot dusver lijkt Recoil me voornamelijk met dat laatste bezig te zijn geweest.

De controls in Rock Runners zijn, evenals de meeste runners, zeer eenvoudig. Je personage rent automatisch naar voren, en als speler is het een kwestie van op het juiste moment op het scherm tappen om de nodige interactie op het scherm gedaan te krijgen.

Op zoek naar een runner waar iets meer aandacht aan is besteedt dan aan die de laatste tijd verschenen zijn? Rock Runners rent de goede kant op!

De levels in Rock Runners worden progressief moeilijker, iets wat geleidelijk wordt gedaan door de speler steeds met een nieuw obstakel kennis te laten maken. Ook wordt de vermoedelijk aankomende sprong of het obstakel handig aangegeven door de positie van de te verzamelen sterren, zaak dus om dit in de gaten te houden. Gelukkig is er met momenteel 140 levels verspreid over 4 werelden (binnenkort meer), genoeg speelveld om te leren. Naast het absolute doel om elk level te voltooien, komt Rock Runners ook met enkele uitdagingen als bonus, voornamelijk in de vorm van je vermogen om obstakels te ontwijken, de gebruikte tijd en het aantal verzamelde gems.

Sowieso is het verzamelen van gems geen slecht idee, naast het feit dat je valuta kunt spenderen aan power-ups en personages, verhoogt het ook de boost meter bovenin het scherm. Is deze eenmaal volgelopen dan wordt de snelheid opgekrikt, gepaard met een triomfantelijk muziekje. De winkel samen met de uitdagingen, alhoewel beide niet uniek, voeren de replay waarde genoeg op om een level vaker te willen spelen.

Wat mij tegenvalt bij veel runners is dat deze vaak rondhangen in slechts één omgeving met enkele wijzigingen in de posities van obstakels, of ze veranderen van omgeving tijdens het spelen, maar in beide gevallen begin je vaak opnieuw. In Rock Runners is dit niet zo en door het gebruik van levels en verschillende werelden heb je nog het gevoel dat je iets bereikt. Daarnaast zit het vol pluspunten zoals de replay waarde, uitdagingen en ook grafisch is het top. Er is eigenlijk maar één klein nadeel; Het spel blijft wel eens een seconde haken!

1.0.1