Roar Rampage Review

Wednesday 13 Feb, 2013 om 13:02 door Marcel Bank

In Roar Rampage draait het maar om één ding, vernieling! Als reusachtige dinosaurus is het zaak om vrijwel alles wat op je pad komt te vernielen, van gebouwen tot vijandelijke eenheden als helikopters, met als enige wapens een bokshandschoen en wat er onderweg te pakken is, zoals een lantaarnpaal of sloopkogel.

Uiteraard wordt je continue beschoten door mensen die er niet zo van houden om complete steden in schroot te zien veranderen, ook hier is de bokshandschoen je vriend, gezien deze de kogels en raketten ook kapot kan slaan. Ook is het mogelijk om onderweg enkele bonussen tegen te komen die de bokshandschoen wat extra's geeft, bijvoorbeeld extra explosieve reacties of een bliksemschicht bij het landen van een klap.

Als je je ooit hebt afgevraagd hoe het is om de Eiffeltoren kapot te slaan als een reusachtige dinosaurus dan kan Roar Rampage je een handje helpen.

Alhoewel pas sinds kort op iOS, bestaat Roar Rampage al enige tijd. De voorganger was een flash game die nog steeds te vinden is (neem een kijkje). Het pluspunt van de overgang zijn voornamelijk de controls, deze zijn op iOS behoorlijk verbeterd. Bij de flash game werd de gehele arm in de richting van de muis gegooid, op een iPhone, iPod of iPad kan je ook slaan door middel van een tap op het scherm. Alhoewel het nog erg lastig is in sommige situaties, maakt dit de game aanzienlijk beter te spelen.

In het geheel is Roar Rampage lekker simpel vermaak, als je iets zoekt om even de tijd te doden dan is deze titel al snel een eerste keus. Des te verder je komt des te uitdagender, tel daar bij op dat er naast voldoende levels ook nog eens een endless mode in zit, evenals een leuke mini-game, kostuums en eind-bazen. Daarnaast zit het ook vol monumenten die zeker de moeite zijn om eens virtueel te slopen, zoals de Eiffeltoren, Vrijheidsbeeld en Sydney's Opera House!

1.0