Microtrip Review

Wednesday 23 Jul, 2014 om 12:12 door Marcel Bank
Microtrip

Onder de mobiele games volstaat vaak een zeer simpele gameplay om succesvol te zijn, ook Microtrip is er zo één. Spelende als een microscopisch klein deeltje reis je door een onbekend lichaam met het doel zo ver mogelijk te komen, om dit gedaan te krijgen is het zaak monstertjes te ontwijken en witte bloedcellen naar binnen te werken.

In grove lijnen is Microtrip dan ook te zien als een 2 dimensionale runner waar je met toenemend tempo naar beneden gaat. De besturing om verder te komen is redelijk simpel, het deeltje gaat vanzelf naar beneden en om te sturen volstaat het kantelen van het apparaat naar de betreffende kant. Iets beter naar mijn mening zijn de touch controls, waar links en rechts het scherm aanraken ervoor zorgen dat het deeltje die respectievelijke kant op gaat.

Microtrip is een leuke 2 dimensionale runner dat al snel in toenemende mate uitdagender wordt.

De weg naar beneden zit uiteraard vol hindernissen en gevaarlijke obstakels maar doorkrijgen wat alles doet is vrijwel direct duidelijk. Monsters zien er gevaarlijk uit en in contact komen met een grotere betekend direct het einde, de kleinere zijn vaak te overleven maar halen wel een deel van je levensbalk eraf. De balk is vervolgens weer aan te vullen door witte bloedcellen naar binnen te blijven werken. Het leuke van de overige obstakels, zoals vies slijmerig spul, is dat deze tegen maar ook voor je kunnen werken, afhankelijk van de situatie en hoe je ze gebruikt. Power-ups in de vorm van pillen geven het deeltje aantrekkingskracht om witte bloedcellen naar zich toe te trekken of maakt het deeltje onverwoestbaar en andere vergelijkbare elementen te vinden in de meeste runners.

Microtrip is een leuk microscopisch reisje dat al snel behoorlijk uitdagend is en er ook zeer goed uit ziet. Het enige minpunt is dat het alleen in iPhone formaat komt, het spel kan namelijk best lang duren en dus niet zomaar af en toe erbij te pakken, voor dat soort games pak ik liever een iPad. Verder zeer leuk en nu tijdelijk gratis, gezien de advertentie die erin te vinden is kan je het ook beter downloaden op dit soort momenten.

• Microtrip iPad app afbeelding 1
  • Microtrip iPad app afbeelding 2
  • Microtrip iPad app afbeelding 3