Zombie Commando Review

Tuesday 22 Jul, 2014 om 10:40 door Marcel Bank

In Zombie Commando neem je de taak op je om een team tegen zombies door meer dan 50 levels onderverdeeld in 5 omgevingen te leiden. Het team is 1 simpele bonk dat niet op te splitsen is, automatisch vuurt en eigenlijk alleen in de juiste richting moet worden gestuurd. Om dit onder de knie te krijgen is dan ook zeer eenvoudig.

Elk level komt met een doel, zoals een bepaalde tijd in leven blijven, het doden van een bepaald aantal zombies of het begeleiden van een VIP. In andere woorden is het zaak altijd zombies te doden, en deze zombies kunnen letterlijk uit het niets opspringen. Om enig gevoel van progressie toe te voegen ontvang je munten voor het voltooien van deze doelen.

Zombie Commando is een vermakelijk spel maar kan snel vervelen door de eenvoud en het gebrek aan echte progressie.

De te verzamelen munten kan je gebruiken om bestaande troepen te upgraden of betere soldaten te kopen maar om echt goede troepen te ontgrendelen zul je een behoorlijke tijd moeten sparen. Als een free-to-play zou ik het best vinden, maar als betaalde applicatie vind ik het een beetje raar. Ik had liever enige moeilijkere levels en geen prijskaartje gezien bij dit systeem, of anders een ietwat vrijgeviger systeem. De troepen zijn onderverdeeld in klassen, zoals sluipschutters, speciale wapens, enzovoorts.

Zombie Commando is simpelweg zo'n type spel waar je niet te veel bij moet nadenken, het werkt makkelijk en vereist vrij weinig hersenactiviteit. Het spel wordt progressief moeilijker maar blijft in zijn geheel een simpel spel. Alhoewel er tegenwoordig wel erg veel titels in een pixel-jasje worden gestoken verveelt dit totaal niet en ook Zombie Commando ziet er erg goed uit. Wil je een luttele € 1,79 weggooien (mogelijk meer binnenkort) voor een dag of 2 plezier, zoek dan niet verder.

1.0