Z Hunter Review

Wednesday 30 Jul, 2014 om 20:47 door Marcel Bank
Zombie Hunter: Sniper Games

In Z Hunter is het aan de speler om mensen te beschermen van aankomende zombie's, vaak als sluipschutter op een dak maar af en toe ook met grof geweld op de straat. Doelen worden bereikt met behulp van een uit te breiden arsenaal aan wapens, diens upgrades en power-ups.

Je primaire wapen is een sluipschuttersgeweer en als secundaire wapen heb je een automatisch geweer in je bezit, beide zijn te vervangen of te upgraden. Met de prijzen van nieuwe wapens is het voornamelijk in het begin vanzelfsprekend dat upgraden de voorkeur krijgt. Daarnaast komen er tijdens het spelen verscheidene power-ups beschikbaar, zoals holle kogels met 3 maal de normale schade, een tijdvertragende snack en een radar die zombies, mensen en geheimen detecteert.

Z Hunter is leuke shooter, ziet er goed uit en weet voldoende spanning te brengen door het noodzakelijk te maken tijdig de juiste zombies een kopje kleiner te maken.

De besturing van het spel is beperkt en dan ook makkelijk te begrijpen; in het kort kan je om je heen kijken, links of rechts lopen, richten en schieten, maar dit komt alsnog met een duidelijke uitleg. Iets mis schieten zorgt er overigens al snel voor dat je je doel mist. Er komen verder vrijwel geen bijzaken bij kijken, zoals bijvoorbeeld de windkracht. Het is een simpele kwestie van raak schieten en zo zombie's tijdig om zeep te helpen. Elke laatste kogel gaat net zoals enkele titels van Glu Games in slow motion, wat een leuk effect geeft.

Het spel stuurt je via een campagne door allerlei locaties met verschillende weerseffecten en zombies. Door enkele van deze missies uit de campagne te voltooien worden nieuwe speelmodi ontgrendelt, ideaal om wat weer meer geld in het laatje te brengen indien je geweer niet krachtig genoeg is voor de volgende missie. Uiteraard als gratis te spelen titel wordt het later noodzakelijk om je volledige energiebalk hierin te storten om geld te hebben voor upgrades om verder te kunnen gaan met de campagne, gelukkig maken headshots ook een wereld van verschil.

Z Hunter was onverwachts leuker dan ik in eerste instantie had gedacht. Het is gewoon lekker schieten, vooral in het begin waar geld nog niet echt een rol speelt kan dit erg vermakelijk uitpakken. Voor een game van matige grootte zit het grafisch goed in elkaar en weet het zich met zijn eigen style te onderscheiden van vergelijkbare titels uit dit genre.

• Zombie Hunter: Sniper Games iPad app afbeelding 1
  • Zombie Hunter: Sniper Games iPad app afbeelding 2
  • Zombie Hunter: Sniper Games iPad app afbeelding 3