Jet Car Stunts 2 Review

Monday 13 Jan, 2014 om 10:04 door Marcel Bank
Jet Car Stunts 2

Racen wordt letterlijk naar een nieuw niveau getild met Jet Car Stunts 2. Hoog boven de grond is een parcours waar je in verschillende jet aangedreven auto's over de weg en in de lucht dient te stunten om zo het opgelegde doel te voltooien.

Om dit voor elkaar te krijgen heb je een combinatie van kantel en tap besturing, iets wat eerst via verschillende makkelijkere parcours haarfijn wordt uitgelegd. Kantelen regelt het sturen, alle kanten in de lucht en links of rechts op de weg. Door het scherm op de juiste plek aan te raken kan je remmen, gas geven, achteruit rijden of afterburners gebruiken. In de lucht reageert het meer als een vliegtuig, en kan je de raarste stunts uithalen maar om het in het begin onder de knie te krijgen is een behoorlijke uitdaging en de parcours worden steeds lastiger.

Jet Car Stunts 2 is in zijn geheel een zeer vermakelijke game en toont een ander soort racegame dan we gewend zijn.

Nadat je bekend bent gemaakt met de besturing is er een freestyle opdracht waar je zoveel mogelijk stunts moet uithalen binnen een bepaalde tijd, sterk te vergelijken met BMX, Skateboard, en andere sporten vol grinds, halfpipes en schansen. Dat eenmaal afgewerkt worden er nog tientallen andere uitdagingen en races voorgeschoteld en dit alles onderverdeeld in 3 moeilijkheidsgraden.

Elk voltooid level beloond de speler met een gouden, zilveren of bronzen medaille maar helaas worden je scores wegens een bug momenteel niet bewaard. Zodra de app volledig wordt afgesloten zijn alle scores weg, maar gelukkig de progressie niet. Herhalen is momenteel dan ook alleen van belang om beter te worden, overal goud proberen te halen heeft geen nut totdat de fout hersteld wordt in een update.

Grafisch ziet het er top uit, de geluidseffecten zijn wat minder maar ruim voldoende in verhouding tot de meeste racegames. Voor muziek zal je wat anders moeten pakken, een strakke soundtrack zit er namelijk niet bij. Jet Car Stunts 2 is in zijn geheel een zeer vermakelijke game en toont een ander soort racegame dan we gewend zijn, op het eerste deel na dan. En als de laatste bugs eruit zijn gehaald kan het best een topper genoemd worden.

• Jet Car Stunts 2 iPad app afbeelding 1
  • Jet Car Stunts 2 iPad app afbeelding 2
  • Jet Car Stunts 2 iPad app afbeelding 3