Eternity Warriors 3 Review

Friday 10 Jan, 2014 om 19:21 door Marcel Bank

Eternity Warriors 3 is de nieuwste dungeon crawler (lees: grinder) van Glu Games en de nieuwste uit de Eternity Warrior serie. In deze RPG heb je als speler de keuze uit 3 klassen, de monk, warrior en mage, met ieder zijn eigen vechtstyle. Enige aanpassing aan het uiterlijk is niet mogelijk en het verschil is dan ook alleen via gekochte, verzamelde of op andere manier verkregen uitrustig te zien.

De game begint met een uitgebreide tutorial die uitlegt hoe van alles in elkaar steekt en gaat door tot vrijwel alles eens is langsgekomen, van wapens verbeteren tot een mana drankje innemen. Om echt alles door te krijgen zul je er wat tijd in moeten stoppen maar dit zal al snel noodzakelijk zijn, dungeons worden namelijk progressief moeilijker met een dikke extra klapper in de vorm van een eindbaas. De hele wereld is onderverdeeld in bepaalde regio's waar de dungeons in geplaatst zijn en om de omgeving te voltooien moet een grotere eindbaas een kopje kleiner worden gemaakt.

Mocht grinden niet in de weg staan om te kunnen genieten van een mooie en lekker spelende RPG, dan is Eternity Warriors 3 iets voor jou.

Continu herhalen van dungeons zal dus bittere noodzaak zijn tenzij je van plan bent overal geld voor neer te leggen. Gelukkig is het echt alleen voor regio eindbazen van belang, andere levels zijn met een lagere gearscore, een belangrijk punt in het spel, ook nog te behalen. Maar elke dungeon komt met een beoordeling bestaande uit een A, B of C, des te sneller je bent, des te hoger die beoordeling. Zelf wil ik liever rondneuzen in dungeons en kijken voor extra's, maar in 1 van die noodzakelijke herhalingen is zo'n tijdrush wel eens vermakelijk.

In elke dungeon is gear te vinden, evenals goud en extra's om je gear te upgraden. Daarnaast krijg je ook nog eens bij bepaalde quests gear als beloning, evenals offerstenen die je kan opofferen om nog eens kans te maken op leuke extra's. Upgraden is onderverdeeld in fusie en evolutie, door onnodige spullen te fuseren maak je een bepaald item beter tot een bepaald punt, vervolgens is deze te upgraden om nog eens te verbeteren, en dit kan enkele keren herhaald worden.

Spelen zelf speelt zoals de meeste RPG's van Glu Games geweldig. Links de controls om rond te rennen en rechts alle aanvallen, normaal en de klasse afhankelijke extra's. Zoals verwacht is een mage voornamelijk magie gebaseerd, warrior draait om brute kracht en de monk doet me erg denken aan wat andere RPG's een rogue zouden noemen, subtiel maar dodelijk. De warrior en monk zijn direct speelbaar terwijl je voor de mage eerst het een en ander moet voltooien.

Alhoewel ik een duidelijke multispeler mogelijkheid om samen bazen te verslaan die wel in voorgaande delen aanwezig was mis, ontbreekt er verder niets aan deze RPG. Tussen dungeons door loop je in een stad waar je andere spelers ziet staan, kan chatten en eventueel een guild kan joinen, er is dus wel altijd leven te vinden. Eternity Warriors 3 is een geslaagde titel voor elke RPG liefhebber die noodzakelijke herhalingen geen punt vindt om van de game te kunnen genieten.

1.0.2