9GAG Redhead Redemption Review

Thursday 12 Feb, 2015 om 16:12 door Marcel Bank

Het plot in 9GAG Redhead Redemption is iets te bizar voor woorden, het is namelijk aan de speler om al rennende als redhead aan een zombie invasie te ontsnappen terwijl het babybroertje al schietend achter op haar rug naderende zombies nogmaals om het leven brengt. Gelukkig is het plot niet al te belangrijk.

De besturing is simpel, men kan het scherm kantelen of de zijkanten van het scherm aanraken om op en neer over het scherm te lopen terwijl de redhead altijd vooruit blijft rennen. Verder komen er knopjes beschikbaar voor bepaalde power-ups, zoals het herstellen van een leven of een tijdelijke verhoging van je snelheid. De baby achterop vereist geen aandacht en schiet automatisch op de naderende zombies, komen deze te dicht bij dan heb je wel de mogelijkheid wat vrijheid te creëren door een zwaardslag uit te halen.

9GAG Redhead Redemption is een lekkere runner maar zijn hoge score toch niet helemaal aan zijn gameplay heeft te danken.

De uitdaging van 9GAG Redhead Redemption zit dan ook voornamelijk in het ontwijken van obstakels en de redhead zo te sturen dat de grootste bedreigingen als eerste aan gort worden geschoten met zo min mogelijk verspilling van minutie. De naderende zombies komen met verschillende snelheden op je af, enkele hiervan dragen ook power-ups waarvan enkele later te gebruiken zijn. Ook bevat elk level zombies met informatie die verzamelt dient te worden om 3 van de 3 sterren te halen.

Het grote nadeel van de applicatie is dat er weinig afwisseling te vinden is. De enige echte manier om geld te verdienen is gewoon dagelijks terugkeren, dit zijn namelijk best grote bonussen, missies afrennen daarentegen schiet niet op. De premium valuta is ook bijna niet te verdienen tenzij je filmpjes gaat kijken maar is gelukkig ook niet echt nodig tenzij je onredelijke boosts nodig hebt. Het had iets afwisselender gekund maar aan de andere kant is het ook weer zo dat je enorm wat kan afrennen als je dit als leuk genre ziet. Nog een pluspunt voor velen zijn de 9GAG referenties die ik totaal niet zie, tenzij ze ineens de vele meme's, zoals trollface, hebben toegeëigend.

Naar mijn mening is 9GAG Redhead Redemption behoorlijk afzien totdat je de tweede dag, dankzij de terugkeer bonus, toegang krijgt tot het leukere machinegeweer. Ook al is het noodzakelijk wapens te kopen en te verbeteren en deze eigenlijk gewoon lineair meegroeien met de zombies geeft het toch het gevoel dat je wat meer schade aanricht. Verder is het een simpele runner onderverdeeld in levels waar het zaak is om zoveel mogelijk zombies om zeep te helpen voordat je de eindstreep haalt. Grafisch zit het goed in elkaar, de soundtrack klinkt lekker, het spel reageert goed en het lijkt bijna mogelijk om de kinderen bij hun ouders te krijgen.

1.0.6