Pro Feel Golf Review

Tuesday 10 Feb, 2015 om 18:08 door Marcel Bank
Pro Feel Golf

Het onlangs verschenen Pro Feel Golf van Behaviour Interactive belooft een waarheidsgetrouwe golf ervaring op je touchscreen en die realiteit komt sneller dan verwacht, zodra men de inleidende tutorial af heeft gemaakt mag men namelijk een flink bedrag aan het clubhuis afstaan.

In de tutorial maak je vooral kennis met de besturing, elke gamer die wel eens iets met een katapult heeft gespeeld, zoals bijvoorbeeld Angry Birds, zal meteen vertrouwd zijn met het lanceren van golfballen. Het is namelijk simpelweg een kwestie van een lijn trekken, de enige 2 aanpassingen hier zijn dat er verschillende factoren een rol spelen, zoals type bal, club en wind, en het is noodzakelijk om bij het slaan tijdig op de bal te tappen. De uiteindelijke kracht en controle van je slag zal dan ook afhankelijk zijn van je timing.

Pro Feel Golf speelt heerlijk, ziet er geweldig uit en maakt zowaar golf aantrekkelijk met alle extra's die het te bieden heeft.

Elk ander onderdeel, zoals power-ups gebruiken en het verbeteren van je uitrusting, is meer aan de speler om zelf uit te zoeken. Pro Feel Golf heeft dan ook een leuk aanbod aan golfclubs met elk andere statistieken en elk de optie tot verbeteren, hetzelfde geld voor de golfballen. Daarnaast is er bij het spelen een ruim aanbod power-ups toegankelijk. Nadeel is wel dat alles golf dollars kost; upgrades, nieuwe spullen en power-ups. Deze dollars zijn te verdienen door een beetje je best te doen maar uitleven zul je nooit kunnen tenzij je er wat echte euro's tegenaan gooit.

Al spelende ga je langs allerlei verschillende golfbanen en probeer je met zo'n hoog mogelijke score de baan te voltooien. Naast je score zijn ook opdrachten van belang, bijvoorbeeld een birdie krijgen, een bepaalde power-up gebruiken, e.d., leveren allemaal bonuspunten op. Meer punten is simpelweg meer geld, meer geld is meer leuke speeltjes. Ook leuk aan al die opdrachten is dat je wat meer op gaat letten en ik, als een leek met weinig interesse in golf, heb al behoorlijk wat regels en termen onder de knie gekregen na de eerste uurtjes spelen.

Pro Feel Golf speelt simpelweg heerlijk. De opdrachten, evenals gewoon een goede score behalen, is elke keer een uitdaging die totaal niet verveelt, hoe lang je ook door speelt. Met een lekkere soundtrack en grafische pracht is er verder dan ook niets dan lof te melden. Daarnaast zit de titel nog boordevol extra's zoals de mogelijkheid het tegen vrienden op te nemen, dagelijkse opdrachten, e.d. Als gratis te proberen spel is het zeker de moeite waard een kijkje te nemen, zelfs als je niets in golf ziet.

• Pro Feel Golf iPad app afbeelding 1
  • Pro Feel Golf iPad app afbeelding 2
  • Pro Feel Golf iPad app afbeelding 3