Redline Rush Review

Sunday 28 Jul, 2013 om 22:10 door Marcel Bank
Redline Rush

Redline Rush van Dogbyte Games is een apart race spel, voornamelijk omdat het sterk te vergelijken is met runners zoals de Temple Run reeks, maar het grote verschil zit hem in de heerlijke controls en het feit dat je in een auto zit.

Achterna gezeten door de politie, is het zaak om heelhuids weg te komen en ondertussen muntjes en hier en daar een power-up te verzamelen. De weg waarop je dient weg te komen zit vol obstakels, naast politie blokkades en auto's ook andere weggebruikers. Er komt zelfs af en toe een helikopter er bij kijken die vervolgens bommen op de weg gooit, niet de meest veilige manier, maar dat zal wel bij Nederland afgekeken zijn waar voor 2 tientjes benzine al een ravage wordt aangericht. De achtervolgende politieauto's doen overigens niet veel behalve crashen zodra jij, als speler, dat ook uiteindelijk doet.

Redline Rush is een zeer goed race spel met enkele trekjes van populaire runners, maar de neiging om in-app aankopen te maken ligt iets te hoog voor een betaald spel.

Het mooie van dit race spel is dat enig geweld gebruikt mag worden, sterker nog, het is af en toe zelfs een opdracht. De munten die je verzameld, je verfwerk, race strepen, vrijwel alles geeft een bonus in Redline Rush en zo ook andere auto's van de weg af rammen. Maar daarentegen geldt hetzelfde weer voor alleen rakelings langs andere auto's gaan. De opdrachten, of missies, zijn vernieuwend tot level 30, daarna begint het weer opnieuw en is de uitdaging er volledig vanaf. Nadeel hier is dat het ook af en toe een opdracht is om een auto te kopen en als hiervan de meeste voor level 30 hebt aangeschaft kan je al snel vast zitten.

Vergelijkbaar met de meeste runners zijn er onderweg power-ups te vinden, welke ook weer te upgraden zijn, eenmaal lekker onderweg met allerlei upgrades en betere wagens, is geld makkelijker binnen te krijgen, maar nooit echt optimaal om binnen een aanzienbare tijd alle 3 de tracks gezien te hebben, of de beste auto's. Redline Rush zit dan ook vol mogelijke in-app aankopen en de neiging hier gebruik van te maken ligt naar mijn mening iets te hoog voor een betaalde applicatie.

Redline Rush is een zeer vermakelijk race spel, met simpelweg slechts je linker en rechter duim als controls ligt het ook lekker in de hand. Grafisch ziet het er grotendeels zeer goed uit, op de crashes na, maar die zie je als je het goed doet het minst. Het enige echte minpunt is het snel de neiging krijgen om naar het gebruik van in-app aankopen te stappen, de prijzen in het algemeen mogen wel iets lager als je net de applicatie gekocht hebt. Overigens ontbreken enkele licentie's, en dus ook de auto merken, maar het is wel snel duidelijk waar de inspiratie voor welke auto vandaan komt.

• Redline Rush iPad app afbeelding 1
  • Redline Rush iPad app afbeelding 2
  • Redline Rush iPad app afbeelding 3