Pacific Rim Review

Monday 9 Sep, 2013 om 13:06 door Marcel Bank

Films worden al jaren omgezet in games, maar er succes mee hebben is een uitzondering. In Pacific Rim stap je in de schoenen van een Jaeger piloot, oftewel de bestuurder van een gigantische robot, en ga je evenals de gelijknamige film het gevecht aan met reusachtige monsters bekend als de Kaiju.

Het uiteindelijke resultaat lijkt op het eerste gezicht dan ook op titels als Infinity Blade () en Infinity Blade II (). Via vegen en tappen is het zaak om inkomende aanvallen van je af te slaan of te ontwijken om vervolgens terug te slaan en dit is waar de problemen beginnen, de controls reageren namelijk zeer slecht en dan doel ik vooral op het vegen.

Als vechtspel doet Pacific Rim wel wat goed maar als de controls, eigenlijk het belangrijkste, niet altijd reageren dan is het geheel moeilijk te redden

Als je timings perfect zijn, dan ben je dus eigenlijk te laat. Zo is ontwijken via aan de kant duiken één van de betrouwbaardere opties omdat dit via tappen gaat, maar in veel situaties is van je af slaan ook belangrijk wat nu niet goed lukt. Zelf klappen uitgeven gaat op een vreemde wijze wel vaker goed met de laatste update. Alhoewel ik het kan waarderen dat er getracht wordt de applicatie werkend te krijgen had het niet zo uitgegeven moeten worden, en al helemaal niet met een beginprijs van €4,49.

De campagne is een poging een verhaallijn om het geheel heen te bouwen, maar het is vrijwel een zaak van monster na monster verslaan. Vervolgens verdien je hier geld mee waarmee je je robot kan upgraden met wat leuke luxe accessoires. Mocht je de campagne voltooid hebben dan kan je ook de bekende endless mode proberen, hier krijg je continue Kaiju in golven over je heen en het doel is dan ook om dit zo lang mogelijk vol te houden.

Pacific Rim kan als vechtspel heel mooi zijn, maar er mankeert momenteel net iets te veel aan om een hogere score te rechtvaardigen. Grafisch is het ook een aparte zaak, alhoewel de Jaegers niet gelijk zijn aan die te zien in de film zijn ze wel mooi, maar de monsters en omgevingen zijn helaas weer matig. Voor grafisch schoon lijkt het dan ook beter om op een kleiner beeld van bijvoorbeeld een iPhone te spelen, gezien dat op een samengedrukt iPad beeld lijkt wat het allemaal net iets scherper laat ogen.

1.5.0