An Alien with a Magnet Review

Monday 9 Sep, 2013 om 11:58 door Marcel Bank

An Alien with a Magnet begint met een inleiding waarin ons hoofdpersonage een noodlanding maakt. Met een kapot ruimteschip en nergens anders naartoe te gaan, gaat de alien op zoek naar een alternatief waarop hij een magneet ontdekt. Door de magneet aan zijn ruimteschip te koppelen weet hij de magnetische kracht te gebruiken om zo rond allerlei planeten te kunnen slingeren om zo een weg terug naar zijn eigen thuisplaneet te vinden.

Aan de speler om de magneet te gebruiken door het scherm aan te raken, laat je los dan laat de magneet los en stopt het schip met zijn baan om de betreffende planeet om zo naar de volgende te slingeren. De variatie in de langs te vliegen planeten en objecten, evenals de uitdaging, nemen naarmate je verder komt toe. Bijvoorbeeld een planeet met een positieve en negatieve lading kan het schip opladen, iets wat in latere levels nodig is. Maar ook zwarte gaten, asteroïden, puzzels en dergelijke.

Het concept van An Alien with a Magnet is niet heel origineel, maar komt wel met een perfecte combinatie van uitwerking, besturing en grafische style.

Verder zijn er allerlei diamanten, sterretjes en andere bonussen te verzamelen onderweg. Denk aan de oude bekende zoals magneetjes die sterretjes aantrekken, score verdubbelaars, enzovoorts. De uiteindelijke score hangt vooral af van wat je van begin tot einde in het level verzameld, er is geen tijdslimiet, zolang je schip energie heeft en je nergens tegenop botst kan je om de planeten blijven vliegen. Wel is het mogelijk de campagne met meer dan 45 levels in een tijdsrace te herhalen mocht je graag op tijd spelen.

Er is niet echt heel veel origineels te vinden in An Alien with a Magnet, maar de combinatie van de uitwerking, soepele besturing en grafische style maken dit een topper in zijn genre. Het spel is uitdagend en komt met genoeg levels om uren speelplezier te leveren, ik ben alleen geen fan van de advertenties die tussendoor te zien zijn in een standaard redelijk duur spel van €2,69.

1.1