Jelly Jump Review

Tuesday 13 Aug, 2013 om 09:57 door Marcel Bank

Jelly Jump, of Jelly Jump by Fun Games For Free zoals hij in de App Store te vinden is, is een platformspel dat zoals verwacht veel met springen te maken heeft. Als vrolijke "jelly" spring je door allerlei levels met obstakels, puntige vijanden maar ook hulpmiddelen.

Voor het spelen heb je slechts 1 vinger nodig, je hoeft als speler namelijk alleen te springen wat door ergens op het scherm tappen gebeurd. De jelly glijdt, veert, springt, afhankelijk van waar deze op staat of landt vervolgens. Het doel is om van begin- tot eindpunt te komen zonder iets dodelijk te raken of een afgrond in te vallen.

Jelly Jump is een zeer vermakelijke gratis game die je tot niets verplicht, maar toch zo maar heel wat te bieden heeft.

Het springen kan knap lastig zijn en draait veel voornamelijk om timing. Vooral om omhoog te komen door van links naar rechts te springen, wat sterk doet denken aan oudere arcade games, is een goede positie van levensbelang. Afhankelijk van hoe vaak je gesprongen hebt, ontvang je 1, 2 of 3 sterren op het eind, met hoe minder sprongen hoe beter. Tijd maakt niet uit, bij monsters wachten op het perfecte moment is, indien op een horizontaal vlak, dus mogelijk.

De tijdens het spelen verzamelde sterren kunnen gebruikt worden voor nieuwe jellies, die overigens ook voor €1,79 per stuk beschikbaar zijn als in-app aankopen. Er zijn momenteel 5 verschillende jellies en elke jelly heeft weer een eigen bonus, zo kan de één door vijanden heen springen, springt de ander twee keer, glijdt meer of springt hoger. Elke jelly die iets aan je sprong veranderd vereist wel enige oefening.

Grafisch ziet Jelly Jump er zeer goed uit en de omgevingen bieden leuke subtiele variaties die mede dankzij de uitdagingen die het later met zich mee brengen niet snel vervelen. Daarnaast is de app ook nog eens makkelijk te spelen dankzij de simpele controls en dus geschikt voor vrijwel elk moment van de dag. Een aanrader om gedownload te hebben, gratis maar toch vrijwel geen noodzaak om in-app aankopen te maken.

1.1