Dragon City Mobile Review

Tuesday 13 Aug, 2013 om 10:44 door Marcel Bank
Dragon City - Breed & Battle!

Dragon City Mobile, de nieuwste titel van Social Point, geeft al snel het gevoel wat van Glu Games DragonVale geleend te hebben. Eenmaal aan het spelen zijn er ook veel overeenkomsten te vinden, maar gelukkig ook enkele andere nieuwe elementen.

Grafisch oogt het allemaal ietwat kindvriendelijker in Dragon City Mobile, voornamelijk de uit te broeden draken, deze variëren van normaal ogende draken tot sneeuwvlokken, pepers, ijsjes en zelfs drankjes met vleugels. Aan afwisseling genoeg dus. Elke draak komt ook hier, maar zoals vrijwel elke park en farm sim van tegenwoordig, met hun eigen leefgebied.

Grafisch zit Dragon City Mobile er half in, qua gameplay is het te vergelijken met andere park sim titels en biedt dan ook weinig nieuws.

Alhoewel kindvriendelijker oogt helaas maar de helft scherp op retina, de andere helft lijkt behoorlijk achterhaald en dat is voornamelijk de geanimeerde helft. Animaties op de gedetailleerde informatie van draken zien er bijvoorbeeld wazig uit als je op een iPad 3 of 4 zit en dit zijn juist plaatsen waar ze het scherpst horen te ogen. De leefgebieden en draken bij het normale overzicht zijn weer perfect, maar het stromende water van de eilanden weer niet.

Evenals andere titels uit dit genre is het doel natuurlijk een gigantisch park te bouwen met allerlei verschillende soorten en kruisingen, dit wordt naarmate je verder komt lastiger. Als speler heb je namelijk 2 valuta beschikbaar, de munten die je ontvangt van de leefgebieden en de bekende gems. Gems zijn lastig te krijgen, je zult er echt voor moeten vechten in de arena; De plaats om de krachten van je draak in actie te zien, maar helaas wel met een tijdslot. Het wordt je overigens ook gedwongen om gems uit te geven tenzij je veel met Facebook wilt gaan doen, ik zag liever een keuze, Game Center of Facebook. Bij een bepaalde uitbreiding zul je bijvoorbeeld 3 buren nodig hebben, of je kan dezelfde uitbreiding met gems kopen. Zodoende zit je niet vast met wat je nog allemaal kan bereiken, maar wel met genoeg plaats voor die uitbreidingen.

Dragon City Mobile biedt weinig nieuws in het genre, het enige wat hier ietwat positiever uitpakt is dat het mogelijk is daadwerkelijk gems te verdienen, alhoewel je behoorlijk wat geduld nodig zult hebben. Of de game wat is, hangt af van je liefde voor draken, gebruik van sociale media en of je een park sim wilt spelen. Wat ik graag in een park doe zijn ook wegen aanleggen, maar dit is hier zo pijnlijk gezien elke aankoop een "winkel - koop - plaats" actie vereist en wegen zijn geen uitzondering.

• Dragon City - Breed & Battle! iPad app afbeelding 1
  • Dragon City - Breed & Battle! iPad app afbeelding 2
  • Dragon City - Breed & Battle! iPad app afbeelding 3