Bravo Force: Last Stand Review

Thursday 3 May, 2012 om 11:41 door Marcel Bank

Deze prijzige app vereist naar mijn mening een waarschuwing: Koop Bravo Force: Last Stand niet als je geen Facebook account hebt of niet van plan bent er 1 te nemen! Ik probeerde de app zelf eerst offline alvorens mijn eens per 4 maanden ingelogt facebook accountje erbij te pakken, gezien de offline missie mij wel aansprak en ik dacht veel meer te krijgen zodra ik online ging spelen. Helaas was dit niet helemaal het geval, maar toch is het zonder niet af.

Wat je krijgt als je Bravo Force: Last Stand online speelt is vrijwel hetzelfde als offline, met een paar kleine verschillen. Zo zijn er online challenges, rankings en kost elke perk die je gebruikt geld maar levert alles ook weer geld op. Helaas niet zoveel als je gebruikt, tenzij je misschien heel ver komt, in ieder geval kun je dus eerst offline oefenen om zo ver mogelijk te komen zonder geld te gebruiken of meer geld op te sparen. Wil je challenges, ranks, enzovoorts erbij hebben, zorg dan dat je een Facebook account hebt.

Een behoorlijk prijzig spel met beperkte mogelijkheden, maar wel vermakelijk voor af en toe even de competitie aan te gaan met vrienden, mits ze dit bedrag neer willen leggen.

Helaas zijn de challenges vrijwel allemaal dingen die je de eerste keer dat je het speelde al hebt gedaan, op enkele na als bijvoorbeeld in 1x een MGP clip legen, want dat wil je ook eigenlijk niet. Maar aangezien er 3 challenges per keer zijn en wat je al gedaan hebt voordat het een challenge werd niet meetelt, mag je het nogmaals doen. Bijvoorbeeld 3 headshots achter elkaar, of meerdere mensen ombrengen door een ton te laten ontploffen, niet echt challenges, meer munitie besparend en slim gebruik van alles. Deze challenges worden ook al snel dingen als "recruit a friend" en "send a gift to a friend", maar of je nou echt je vrienden een app van 2,39 € wilt aansmeren die het misschien niet helemaal waard is?

Het verhaal achter Bravo Force: Last Stand is zeer simpel, je helikopter stort neer in vijandelijk gebied en je bent de enige overlevende. Eenmaal uit het wrak gekropen is het zaak te overleven tegen golven van vijanden. Elke golf bevat meer vijanden of sterkere vijanden en is het ook gewoon taak om je munitie te besparen tot de latere golven en zo elke keer iets verder te komen. Helaas is dit alles, het speelt zich in 1 omgeving af en loopt het mannetje van positie naar positie om daar gebukt te zitten en kan je als speler even overeind komen, een paar schoten lossen en weer wegduiken.

Het grote pluspunt van alles zijn de controls, tap om te schieten, veilig weggedoken is het simpelweg een optie om een airstrike of explosieven te gebruiken, granaat gooien en van wapens te wisselen door op het juiste vakje te tappen. Simpel en overzichtelijk, zoals het hoort op een mobieltje!

Het idee achter Bravo Force: Last Stand, alhoewel verre van origineel, is best goed maar je zou er veel meer van kunnen maken. Bijvoorbeeld Facebook accounts optioneel maken en Game Center, Twitter of een compleet random systeem per e-mail ook laten meetellen. Dan nog 4 of 5 meer omgevingen en het kan echt wat worden. Nu ben ik jammer genoeg al snel geneigd het spel links te laten liggen op af en toe een potje tijdens een grote boodschap na.

1.0