Ice Age Village / Dorp Review

Wednesday 2 May, 2012 om 11:39 door Marcel Bank
Ice Age: Dorp

Alhoewel ik Ice Age: Dorp al enkele weken op mijn iPhone heb staan, wilde ik nog even wachten met het serieus spelen. Aero Vacation kwam enkele dagen later uit en leek iets aantrekkelijker. Ik dacht al snel daar verder in te kunnen komen in kortere tijd dan Ice Age: Dorp, gelukkig had ik gelijk, dus terwijl ik andere apps bekeek en mijn iPhone voor van alles gebruikte startte ik Ice Age: Dorp ook af en toe op om simpelweg kleine dingen te doen en zoveel mogelijk geld binnen te halen. Helaas zit ik nu na enkele weken nog te wachten om genoeg geld te kunnen hebben om uit te breiden.

Zoals veel van deze park/farm simulatie spellen is geduld dus belangrijk. Zo zijn ze naar mijn mening ook het best gespeeld, geen extra IAP uitgaven tot het einde om het extreem rare te kopen. Bij Ice Age: Dorp is dit ook niet anders, het blijft een kwestie van af en toe opstarten, geld bij elkaar verzamelen, dieren wat voeren en weer afsluiten tot er genoeg geld is om uit te breiden. Het beginnende speelveld is behoorlijk klein en als je het een beetje sierlijk eruit wilt laten zien is het al vlug een kwestie om uit te breiden en dit kost elk stukje grond meer (+50 000 munten). Wel is er de optie bepaalde dingen, iets wat bijvoorbeeld weinig oplevert, gewoon even weg te zetten en daar iets wat meer oplevert te plaatsen zodat je eigenlijk altijd wel de optie hebt je inkomsten op het beste af te stemmen.

Veel verschil met andere farm/park spellen heeft Ice Age: Dorp niet, maar het ziet er grafisch strak uit, heeft een leuke mini game en het is Ice Age!

Het leuke aan Ice Age: Dorp is dat je voor elk dier in de film wel een stukje grond waar die zich thuis voelt kan plaatsen. Daarna is het kwestie om een partner uit te zoeken en deze kinderen te laten krijgen om de familie compleet te maken. Elk dier in de ijstijd legt kennelijk eieren, als je deze iets te lang laat liggen na uitbroeden trekken de kleintjes er alleen op uit. Deze laten zoeken kost weer "Acorns", datgene waar Scrat dol op is en vrij moeilijk te krijgen is (IAP inc!).

Naast deze parken zelf zijn er ook versieringen te koop, die de parken een bonus geven, en ook nog eens mooie speelplaatsen voor bepaalde dieren. IJsbanen, schansen, speeltuin, van alles is er te krijgen. Ook bevat de omgeving zelf al enkele versieringen die weer een bonus aan van alles wat geld oplevert kunnen geven. De bonus houdt simpelweg meer geld in, en bijvoorbeeld een gekocht klein bloemenparkje levert maar +2% op, maar een ingevroren Scrat al +10% en een UFO in ijs +15%.

Voor de liefhebbers van Ice Age kan deze app al bijna niet de fout in gaan, tenzij je volop actie wilt. De enige manier om in deze app bezig te blijven is meteen enkele in app aankopen te maken, maar dat soort acties laat ik liever links liggen. Er zijn ook nog andere leuke dingen te doen, zoals bijvoorbeeld Kung Fu Scrat, waar Scrat het tegen piranha's opneemt in een Fruit Ninja variant. Piranha's willen zijn acorn, en Scrat mept ze alle kanten op om deze te beschermen. Al met al dus een behoorlijk geslaagde game, grafisch ook nog eens zeer mooi en gratis te proberen, dus sla je slag!

• Ice Age: Dorp iPad app afbeelding 1
  • Ice Age: Dorp iPad app afbeelding 2
  • Ice Age: Dorp iPad app afbeelding 3