Zombie Highway 2 Review

Thursday 9 Oct, 2014 om 16:33 door Marcel Bank

Iets meer dan 4 jaar na het eerste deel is er dan eindelijk een deel 2 van Zombie Highway, kennelijk was Driver's Ed slechts een speeltje voor tussendoor. Wederom heb je als speler de onmogelijke taak te overleven met een auto en enkele wapens in een post-apocalyptische setting waar zombies het op je gemunt hebben.

De zombies springen zoals vanouds op je auto, maar deze zijn nu wel verbeterd. Zo rennen ze eerst richting hun plaats van springen en zolang jij niet in hun focus zit strompelen ze wat rond. Al stukken beter dan stilstaande objecten die spontaan springen, vooral met de mogelijke retina graphics upgrade die in-game te downloaden is. Ook lijken ze nu wat minder op een derderangs Spider-Man.

Zombie Highway 2 kan je weer lekker bezighouden maar het gebrek aan verschillende locaties valt tegen, iets wat het eerste deel wel heeft.

Wat meteen opviel was dat dit tweede deel veel goeds van het eerste deel hebben overgenomen. De wapens zijn terug en het is dan ook mogelijk een compleet arsenaal van de gekste wapens aan te schaffen en deze van upgrades te voorzien. Naast nieuwe wapens zijn ook auto's te koop, welke ook weer aan te passen zijn maar tot dusver alleen in de hoeveelheid nitro's. Elke upgrade geeft de auto meer nitro ladingen wat tijdens het rijden een tijdelijke snelheidboost oplevert, elke betere auto heeft naast betere statistieken om je langer in leven te houden ook een hoger maximum aantal nitro's dat er via upgrades in te plaatsen is.

Je begint het spel met een matige SUV met enkele post-apocalyptische aanpassingen, maar al snel zul je de volgende auto vrijspelen. De tweede auto in je bezit is overigens hetzelfde type als die waarvan je honderden verlaten op de weg zult tegenkomen, dus in hoeverre dat een goed teken is is aan jou. De besturing waarmee de auto te besturen is is volgens mij sinds deel 1 niet aangepast, maar daar is ook geen reden toe want deze werkt zoals voorheen weer geweldig. Om te schieten is er voor elke zombie, of elk autoraam, een knop beschikbaar met links als extra de mogelijkheid je nitro te activeren en rechts de mogelijkheid je missie's te lezen of van wapen te veranderen.

Missie's zijn simpelweg opdrachten zoals 100 zombies overrijden, of in 1 run 40 zombie's van je auto schrapen. Des te meer opdrachten je voltooid, des te hoger je rang wordt waarmee je weer meer auto's en wapens vrij speelt. Evenals Driver's Ed is het ook hier een mix van dingen die je toch wel en contra intuïtieve opdrachten zoals tegen blokkades aanknallen. De af te leggen weg veranderd niet al te veel, het wisselt af tussen woestijn, moderne stad en tunnel, met enkele kleine wijzigingen in de plaatsing van obstakels en zombies.

Zoals verwacht is Zombie Highway 2 weer een lekker spel om je bezig te houden. Wat me wel tegenvalt is het gebrek aan nieuwe locaties, het eerste deel had dit alles al en meer. Ik zie het punt van downgraden niet. Vrijwel alles is nu mooier en er zijn misschien meer wapens, maar het eerste deel blijft eigenlijk nog steeds een tikkeltje beter vanwege de afwisseling in omgeving. Dezelfde locatie met random obstakels kan al heel anders ogen met een laagje sneeuw en wat bomen langs de kant waar de woestijn zou zijn. Toch verveelt het herhalen van de game niet en wordt het al helemaal leuk zodra je de Daily Challenges mag doen. Als de vorige titels je bevielen dan deze zeer waarschijnlijk ook.

1.0