2 Plaatjes 1 Woord Review

Tuesday 7 May, 2013 om 13:04 door Marcel Bank
2 Plaatjes 1 Woord ~ Gratis Foto Quiz

Sinds 1 week nieuw in de wereld van woordspelletjes: 2 Plaatjes 1 Woord (update 08-14: voorheen Woordix). In dit spel worden er 2 foto's getoond die vervolgens 1 object, geur, kleur, emotie, e.d. moet worden. Dit kan van alles zijn, zo is een vis met een vrouw bijvoorbeeld een zeemeermin, een rode en gele bloem maakt de kleur oranje, enzovoorts. Het klinkt simpel maar zoals de meeste woordspellen is het al snel mogelijk enkele uren vast te zitten bij bepaalde foto's.

2 Plaatjes 1 Woord bevat 5 niveaupakketten die elk weer 25 vragen bevatten. Elke vraag heeft een woord als antwoord nodig met een maximum lengte van 11 letters waar je 12 letters tot je beschikking voor hebt. Heb je eenmaal 80% (20x) van een niveaupakket voltooid, dan mag je door naar het volgende pakket. Wat het doel is van de onderverdeling in niveau's weet ik niet, de moeilijkheidsgraad is sterk afhankelijk van de speler zelf en zal dus ook erg sterk wisselen, maar dit derft de pret gelukkig ook niet.

In 2 Plaatjes 1 Woord maak je van 2 plaatjes 1 woord en is de moeilijkheidsgraad net zoals bij de betere woordspellen vaak afhankelijk van de speler.

Door puzzels op te lossen verdien je 10 munten, die vervolgens weer te gebruiken zijn voor hints. De hints in 2 Plaatjes 1 Woord komen in dezelfde trend als 4 Plaatjes 1 Woord, voor 100 muntjes komt er een letter te staan, voor 150 muntjes kan je letters weghalen. Pas hier wel mee op, want zodra je de app volledig sluit, of van het huidige spel even terug gaat naar het niveau overzicht, ben je alles wat je hebt aangeschaft volledig kwijt. Niet echt een plezierige ervaring mocht je bij een moeilijke net 300 munten hebben besteedt om 3 letters te zien. Waarschijnlijk is dit een foutje die nog aangepakt gaat worden.

2 Plaatjes 1 Woord is een zeer leuk woordspel waar synoniemen een grote rol spelen en zoals vele goede woordspellen is de moeilijkheidsgraad volledig afhankelijk van de speler. Zolang je aan 1 stuk door speelt zal er ook weinig reden tot irritatie zijn, maar speel je met verschillende niveau's en wissel je graag af dan kunnen de advertenties die het spel in stand houden behoorlijk vervelend zijn. Deze komen namelijk elke keer tevoorschijn net voordat je ergens op wilt tappen en zo zit je al snel meerdere keren in de app store. Ook is het jammer dat je niets meer kan doen dan je puzzel afmaken mocht je een hint hebben gekocht, gezien je deze al snel zomaar verliest.

• 2 Plaatjes 1 Woord ~ Gratis Foto Quiz iPad app afbeelding 1
  • 2 Plaatjes 1 Woord ~ Gratis Foto Quiz iPad app afbeelding 2
  • 2 Plaatjes 1 Woord ~ Gratis Foto Quiz iPad app afbeelding 3