Staying Together Review

Thursday 19 Feb, 2015 om 10:07 door Marcel Bank
Staying Together

Enkele dagen geleden zag Staying Together van Naquatic het daglicht als een leuk speeltje voor Valentijnsdag. Aan de speler om de controle over twee geliefden op zich te nemen met de uitdagende taak deze door de seizoenen heen te herenigen.

In andere woorden is het zaak een veilige weg naar het eindpunt te vinden voor beide personages. Alhoewel dit simpel klinkt zit er wel een klein addertje onder het gras, de personages zijn namelijk niet apart te besturen. Elke beweging die je bij de een maakt doet de ander in de tegenovergestelde richting op springen na, hier reageren ze namelijk beide op. Door deze besturing alleen ontstaan al snel complexe situaties waarbij de ene beweging de ander zijn dood kan betekenen.

Staying Together heeft een verfrissende aanpak met leuk uitgewerkte puzzels en ziet er ook nog eens zeer goed uit.

Alles draait dan ook om het zorgvuldig plannen en het rustig verkennen van het level. Je zult bijvoorbeeld al snel een personage onder dodelijke spikes vinden terwijl de andere hoognodig een sprong moet maken om verder te komen. Beide personages veilig bij het einde krijgen en indien mogelijk onderweg het complete hartje verzamelen is na enkele levels al snel lastiger dan de applicatie doet vermoeden.

Staying Together komt met 20 gratis levels zonder enige nadelen waar andere gratis te proberen games mee zijn geplaagd. Deze 20 levels spelen zich af in de lente, 2 extra seizoenen met elk 20 levels zijn te koop voor een totaalprijs van € 1,99, als bonus verdwijnen hier ook alle advertenties mee. Mocht een uitdagend puzzelspel je ding zijn dan loont een kijkje naar Staying Together zeker, het is weer eens anders, de puzzels zijn leuk uitgewerkt en het ziet er allemaal zeer goed uit.

• Staying Together iPad app afbeelding 1
  • Staying Together iPad app afbeelding 2
  • Staying Together iPad app afbeelding 3