Shoot The Moon Review

Wednesday 10 Sep, 2014 om 23:55 door Marcel Bank
Shoot The Moon

Het doel in Shoot The Moon is de maan te laten stoppen met zingen door er raketten op af te vuren, helaas gaat dit niet zo makkelijk en wordt het al snel een eindeloze game met als doel je highscore te verbeteren. Evenals veel spellen is het idee achter het spel dan ook niet zo heel sterk, al bij voorbaat doordat de maan slaapt bij het starten van de applicatie en je deze eerst wakker moet maken.

Enfin, de maan zingt en danst op het scherm en aan de speler om deze te stoppen, of tenminste, te doen alsof je het probeert. Door simpelweg op het scherm te tappen stuur je een raket omhoog vanaf de plek waar je tapt en gezien de maan op verschillende snelheden over het hele scherm vliegt is timing van groot belang.

Er is over gameplay meer nagedacht dan het achterliggende verhaal, maar helaas is er in Shoot The Moon niets te verdienen wat de reden van spelen een ontneemt.

Eenmaal misgeschoten verlies je namelijk je enige leven, om een extra leven te verdienen zul je punten moeten verdienen. Hier komt wel enige strategie bij kijken, bij een hogere positie van de maan ontvang je namelijk meer punten, met een schaal van 1 tot 10. Gezien de raket altijd van onder komt is bovenin raak schieten behoorlijk lastig, vooral als de snelheid erin komt. Je hebt ook de optie om nooit mis te schieten door te wachten tot de maan beneden het scherm is, alleen schiet op deze manier het verdienen van punten niet zo heel erg op.

Nog een reden om zoveel mogelijk punten per hit te krijgen is dat des te vaker je de maan raakt, des te bozer deze wordt. Eenmaal boos genoeg poept deze een gevaarlijk rood balletje uit één van zijn kraters welke behoorlijk negatief uitpakken mits je deze raakt met een raket. Na een extra balletje neemt de snelheid van de maan gelukkig wel weer af tot de volgende raket inslag.

Over de gameplay is gelukkig beter nagedacht dan het achterliggende verhaal. Shoot The Moon wordt als gratis download volledig in stand gehouden door advertenties welke alleen tussen de games zichtbaar zijn. Ook is het mogelijk om deze voor een eenmalige aankoop van € 0,89 te verwijderen. De game heeft helaas verder niets te koop of te verdienen, geen power-ups, superraketten of iets anders cools en dit ontneemt de reden van spelen een beetje. Alhoewel een leuke afleiding voor even is het niet een titel die ik verwacht lang bij me te houden.

• Shoot The Moon iPad app afbeelding 1
  • Shoot The Moon iPad app afbeelding 2
  • Shoot The Moon iPad app afbeelding 3