Pirate Bash Review

Monday 1 Sep, 2014 om 12:19 door Marcel Bank

Het is een strijd op leven en dood tussen piraten in Pirate Bash. Met een ruime keuze aan piraten met elk een eigen favoriet wapen is het aan de speler om het vijandelijke team binnen een bepaald aantal moves om zeep te helpen, buit te pakken en hiermee het team te verbeteren.

Het team bestaat uit 3 piraten met elk een eigen XP balk, uitrusting en een bizar wapen dat door middel van een lijntje te trekken gegooid of afgevuurd kan worden. De wapens kunnen vaak ook in de lucht voor een extra effect kan zorgen, zo is er bijvoorbeeld een anker dat eenmaal in de lucht recht naar beneden te storten is door op het scherm te tappen en zo zijn er bijvoorbeeld ook splitsende pijlen of ontploffende vaten. Ook zijn er enkele wapens die passief al wat extra's bieden, zoals een harpoen verbonden met een touw dat de vijand over het scherm heen sleept.

Pirate Bash is een echte aanrader, zit goed in elkaar, ziet er goed uit en komt met een goed te spelen multiplayer naast een al sterk uitdagende singleplayer.

Door levels vrij of tegen andere gebruikers te spelen is er allerlei buit te verdienen waarmee nieuwe bemanning, wapens, uitrusting en schepen te verkrijgen zijn. Pirate Bash gebruikt hiervoor een aardig uitgebreid systeem dat elke keer toch even opnieuw uitzoeken is, zo zijn er allerlei gems, munten en sleutels te spenderen om datgene wat je wilt te pakken te krijgen. Munten zijn overigens de premium valuta, te koop als in-app aankoop, en voornamelijk gebruikt voor energie (multiplayer), schepen en bemanningsleden.

Des te verder je komt des te groter het spel wordt. Zo begint even verder, of indien je multiplayer gaat spelen, de windkracht evenals richting een rol te spelen. Ook krijgen piraten speciale mogelijkheden indien de wapens dit toelaten waardoor ze nog dodelijker worden. Het geheel wordt gelukkig met stapjes aangegeven en is makkelijk te volgen, je zult in ieder geval niet snel in de war raken.

Voor wie weer eens een wat andere uitdaging wilt door middel van afvuren van projectielen en geen vogels wilt zien is Pirate Bash een echte aanrader, en gratis te proberen. Het is niet helemaal origineel maar de uitwerking laat weinig te wensen over, het zit echt goed in elkaar, is mooi en heeft een leuke oplopende moeilijkheidsgraad in de singleplayer. Mocht het niet moeilijk genoeg zijn dan is er ook nog de multiplayer om je kunsten te vertonen.

1.3