Lost Oddies Review

Tuesday 4 Feb, 2014 om 22:37 door Marcel Bank

Lost Oddies, een onlangs uitgekomen game van Nederlandse bodem, draait om een paar aliens die nogal ongelukkig landen na een aanvaring met een meteoor. Eenmaal op de grond merken ze al gauw op dat ze door de klap hun symbool missen en aan de speler dit terug te vinden via allerlei puzzels.

Zoals veel goede puzzelspellen is het spel makkelijk door te krijgen maar is het toch lastig om het volledig meester te worden. Lost Oddies speelt zich af op een veld onderverdeeld in vlakken waarop bij enkele het vermiste symbool te vinden is, om de alien te verenigen is het zaak de alien op het corresponderende vlak te krijgen. De aliens, die er stuk voor stuk vriendelijk uitzien, zijn te bewegen door ze een vak in een vrije richting te vegen.

Lost Oddies is een volledig gratis puzzelspel van Nederlandse bodem met uren speelplezier, geen nare IAP en leuke aliens.

Het spel wordt vervolgens progressief moeilijker, naast obstakels zoals planten, transporters, deuren, e.d. worden er ook meerdere aliens op het speelveld geplaatst. Elke zet zorgt ervoor dat elke alien met dezelfde kleur dezelfde kant op probeert te gaan, dit zorgt er al snel voor dat je één of meerdere stappen vooruit moet denken. Hierdoor wordt het juist gebruik van obstakels en andere aliens zeer belangrijk, voornamelijk om de juiste aliens op de juist plek vast te zetten.

Dit alles brengt de speler een behoorlijke uitdaging mits het doel alle mogelijk haalbare sterren is, om alleen het level te voltooien kost aanzienlijk minder moeite. Zodoende bestaat ook het scenario dat elke puzzelaar wel kent (ergens vast komen te zitten) in Lost Oddies niet. Mocht je ergens niet helemaal komen met 3 sterren, dan heb je als speler de keuze eerst verder te spelen en later weer eens terug te komen om je brein te kraken. Een systeem dat bijdraagt aan een zeer fijne speelervaring.

Lost Oddies heeft momenteel 96 volledig gratis te spelen levels en wordt voor zover ik kon zien in stand gehouden door een advertentie, die op de raarste momenten naar voren komt maar toch niet hinderlijk is. Grafisch ziet het er top uit en de moeilijkheidsgraad zonder dat je ooit echt vast komt te zitten mocht je het even niet weten is ideaal. De applicatie bevat verder geen in-app aankopen en er zijn al meer levels op komst. Eigenlijk is er niets negatiefs te melden en Lost Oddies is dan ook een app die je zeker als puzzelaar niet moet missen.

1.0.2