Looney Tunes Dash! Review

Thursday 8 Jan, 2015 om 14:01 door Marcel Bank

Zynga, de onderhand enorm grote game producent, bij velen voornamelijk bekend wegens de vele kopieën (van kopieën) die ze produceren is ditmaal met een runner op de App Store verschenen. In een Looney Tunes jasje gestoken ren je in Looney Tunes Dash! allerlei verschillende parcours af als je favoriete personages uit de reeds 80 jaar oude tekenfilms.

Afkomstig van onze kloon-magnaat is het dan ook niet verrassend dat alle onderdelen van reeds populaire runners te vinden zijn in Looney Tunes Dash!. Het parcours bestaat uit 3 banen waar door via links en rechts op te vegen het personage van baan kan wisselen, of omhoog en omlaag om respectievelijk te springen en glijden. Extreem simpele besturing en dus ook niets nieuws onder de zon. Mocht je de mist in gaan dan volstaat even wachten op nieuwe levens, beginnende met 5 en een tamelijk lage moeilijkheidsgraad is het niet zo dat je snel te kort komt.

In Looney Tunes Dash mag je als speler nu zelf je achtervolger ontwijken en dwarsbomen in de wereld van Looney Tunes, een ervaring voorheen alleen te zien op TV.

Met een enorm aanbod aan af te rennen levels is Looney Tunes Dash! dan ook geen eindeloze runner. Elk level heeft een doel, alhoewel deze weinig variatie heeft, geeft het zicht op een nieuw level wel continue het gevoel dat je ergens naartoe speelt. De levels zijn daarnaast ook nog eens onderverdeeld in delen bestaande uit de Looney Tunes wereld en in elke nieuwe plaats speelt ook een ander personage de hoofdrol. Onderweg komen de meeste personages sowieso langs en dienen die vaak even getackeld te worden, bijvoorbeeld Daffy Duck die vlak voor je de te verzamelen munten of kratten wegpakt.

Munten zijn overigens de primaire valuta, hiermee zijn allerlei upgrades aan te schaffen die power-ups verbeteren. Een upgrade verlengt bijvoorbeeld de duur van de ACME Vac, een stofzuiger (de bekende magneet) die muntjes en andere objecten van belang aantrekt. Naast upgrades zijn ook speciale vaardigheden van personages te verbeteren, bijvoorbeeld de turbovlam van Road Runner. Een nadeel hier is dat je upgrades pas betaalbaar zijn als je al naar een volgend personage gaat, mocht je voor elk personage een upgrade of 2 willen. Als freemium moet er natuurlijk ook een onmogelijk te verkrijgen valuta voor speciale mogelijkheden in de game zitten, zoals na je dood meteen verder gaan waar je was of de aanschaf van nieuwe levens, dit is hier te koop voor biljetten die tegen een stevige prijs uit eigen portemonnee moet komen. Levels bevatten naast munten ook foto's voor je eigen Looney-album.

Looney Tunes Dash! is op zich een geslaagde runner, alle leuke elementen van andere runners zitten erin verwerkt waardoor het weinig origineel is, maar dat is onderhand een situatie waar alle recente runners last van hebben. Wat de game aantrekkelijk maakt is het Looney Tunes gebeuren, als speler mag je nu zelf plaats nemen als het vluchtende personage, met af en toe een trucje om je achtervolger dwars te zitten, een ervaring voorheen alleen op TV te zien. Gratis te proberen en zeker een download waard.

1.43.18