Kingdom Rush Origins Review

Wednesday 26 Nov, 2014 om 16:38 door Marcel Bank
Kingdom Rush Origins TD

Met iets meer focus op fantasie dan voorheen heeft Kingdom Rush Origins wederom nieuwe torens, helden en upgrades voor de speler in het verschiet, oftewel alle nieuwtjes die men kan verwachten bij een nieuw deel in een serie.

Afspelend voorafgaand aan de vorige delen is het zoals vanouds zaak de aanval strategisch te beredeneren en zo torens op de juiste plaats te zetten om een geslaagde verdediging op te bouwen. Vervolgens draait het erom met deze torens de juiste upgrade paden te kiezen zodra het geld dat verdient wordt door aanvallende vijanden onderuit te halen binnen begint te komen.

Kingdom Rush Origins biedt volop nieuws en is geslaagd om je als speler wederom zeeën van tijd in te laten verliezen.

Ook is het weer mogelijk een gekozen held te besturen en afhankelijk van je gekozen moeilijkheidsgraad er misschien iets meer van afhankelijk te zijn dan voorheen. Het spel laat je namelijk niet stilletjes achterover zitten en de held, waar er 3 van zijn te ontgrendelen (en nog een heleboel andere te koop), speelt een belangrijke rol. Elke is in staat een groot verschil te maken door gebruik te maken van hun unieke mogelijkheden, waaronder meerdere automatische spells en een grotere aanval in te zetten door de gebruiker indien nodig.

Als speler begeef je je in een nieuwe wereld met tientallen nieuwe sprookjesachtige vijanden om doorheen te worstelen. Vijanden zijn nu wat slimmer en hebben de mogelijkheid van pad te veranderen maar kunnen natuurlijk ook als vanouds een kortere weg vinden. Omgevingen hebben af en toe een verdedigingsmechanisme om je te helpen in de strijd en zien er ook stuk voor stuk weer schitterend uit.

Kingdom Rush Origins, de derde in de reeks en iets sneller uitgegeven door Ironhide dan verwacht, is grotendeels meer van hetzelfde en dat is bij een titel als deze misschien ook wel het beste. Waarom maken wat niet kapot is? Het werkt en wordt door vrijwel elke speler gewaardeerd. Bij deze game is het simpel, als de vorige delen leuk waren dan bevalt deze ook; volop nieuws maar weinig vernieuwend én toch voelt het niet aan als een al reeds gespeeld spel.

• Kingdom Rush Origins TD iPhone app afbeelding 1
  • Kingdom Rush Origins TD iPhone app afbeelding 2
  • Kingdom Rush Origins TD iPhone app afbeelding 3