Jop gaat eten Review

Tuesday 22 May, 2012 om 10:34 door Marcel Bank
Jop gaat eten

Iets wat vrijwel elke ouder weet is dat veel kinderen moeite hebben met het avondeten, soms duurt het eeuwen voordat er ook maar een hap naar binnengaat, soms wordt het gewoon een grote puinhoop. Met Jop gaat eten is er van alles wat er bij het eten hoort een leuk interactief kinderboek gemaakt en kan dit helpen het allemaal wat aantrekkelijker te maken voor het kind.

Zo is het zaak om met de boodschappen te helpen en deze in de kast op te ruimen. Daarna is het natuurlijk koken en tafel dekken om het uiteindelijk op te kunnen eten. En dan een lekker toetje na om vervolgens alles weer op te ruimen. Elk van deze onderdelen zijn verdeeld in leuke spelletjes, zo mogen boodschappen opgevangen worden met een boodschappenmand waarna deze worden gesorteerd in de kast in een "wat-past-waar" spel, enzovoorts.

Jop gaat eten is net zoals zijn voorganger een vermakelijk interactief kinderboek wat in het beste geval ook nog eens zelf eten leuker kan maken.

Elke keer dat de app opnieuw wordt opgestart is het een nieuwe dag voor Jop en zo zijn er elke dag nieuwe boodschappen die opgevangen moeten worden. De boodschappen van die "dag" zijn dan door de gehele app hetzelfde, wat is aangeschaft wordt ook gekookt en gegeten. Dit is leuk gedaan, geen verassingen met rare gerechten, het kind ziet wat er gekocht wordt en verwacht dat Jop dit ook te eten krijgt.

Naast het hele ritueel zelf volgen is er ook de mogelijkheid nog een extra kijkje te nemen naar de achtergronden. In de winkel is het bijvoorbeeld mogelijk elk product aan te tappen en zo te horen wat het is. In de keuken is er zout en peper, zodra daar op getapt wordt hoor je het geluid van de betreffende potjes en ook de kraan, of de afzuiger in het plaatje erna, is te bedienen, maar helemaal een topper is de radio! Zo zitten er in veel plaatjes verborgen geluiden en is het leuk om deze te zoeken. Lukt een spelletje niet, dan kan je het ook gewoon weer overslaan en een andere keer proberen.

Wie bekend is met het voorgaande deel, Jop's bedtijd of Jop gaat slapen, weet dat ook deze app niet fout kan gaan. Jop gaat eten is net zo leuk ingesproken, zit vol met vermakelijke spellen voor kinderen en is daarnaast ook nog eens dagelijks te herhalen. Nadat alle spelletjes afgerond zijn kun je nog naar een leuk lied luisteren of wederom met Lulu en/of Tommie spelen. Ditmaal mag je ze lekkers geven in plaats van aankleden! Kortweg is Jop gaat eten wederom een zeer vermakelijk interactief kinderboek en zeker de moeite waard en ditmaal als 1 app voor iPhone en iPad!

• Jop gaat eten iPad app afbeelding 1
  • Jop gaat eten iPad app afbeelding 2
  • Jop gaat eten iPad app afbeelding 3