iGames Review

Tuesday 11 Nov, 2014 om 16:28 door Marcel Bank

Voor gamers die graag op de hoogte blijven van nieuwe titels en de populariteit van bestaande titels is sinds een maand of 2 iGames op de App Store te vinden. Deze applicatie beloofd gebruikers makkelijk toegang te verstrekken tot bovenstaande voor een enorm aantal consoles, besturingssystemen en apparaten.

De applicatie is een enorm groot overzicht onderverdeeld in de meest gangbare secties, zoals populaire, hoogst beoordeelde, nieuwe en binnenkort beschikbare games. Via het menu is de mogelijkheid een titel te zoeken alsmede consoles of besturingssystemen te selecteren om de data te filteren. Het lijkt niet veel maar het draait dan ook voornamelijk om de data en op de bouw van de app zelf is dan ook weinig aan te merken, alles functioneert zoals je mag verwachten.

iGames is een informatieve applicatie voor elke gamer in het bezit van een populaire console die op de hoogte wilt blijven van de nieuwste games.

Het probleem ligt hem dan ook in de data, het blijkt al snel dat het nadeel van het beloofde overdonderende aanbod resulteert in een groot gemis van data bij enkele platformen. De populairste consoles, zoals de XBOX en PlayStation doen het redelijk goed, maar als ik kijk naar de data van iOS zit deze er behoorlijk ver naast, zo zijn de al jaren populaire games bijvoorbeeld de permanente "trending" applicaties. Naast het gebrekkige aanbod van data is het ook nog eens volledig afwijkend van wat ik zie op deze site en de data die Apple mij voorlegt.

Om het nog wat interessanter te maken zijn de nieuwe games, waar er slechts 2 op dit moment te vinden zijn, applicaties die al maanden uit zijn. Het nut zie ik er dan ook niet echt van en ik krijg sterk de indruk dat het handmatig allemaal aangekleed wordt en hier een groot deel van de informatie van ontwikkelaars of de uitgever zelf lijkt te moeten komen. Dump je iOS en selecteer je PlayStation 4 dan is de lijst al veel beter aangekleed met tientallen nieuwe game releases en games die binnenkort verschijnen.

Kortom, in het bezit van een populaire console en wil je op de hoogte blijven dan is deze app een goede oplossing. De applicatie is makkelijk in gebruik en komt compleet met een watchlist, games hebben een gedetailleerde beschrijving en een trailer met screenshots indien beschikbaar. Voor de wat meer exotische apparaten evenals mobiele platformen dan kan je iGames rustig links laten liggen, hier is de informatie te gebrekkig voor.

1.0.1