Hipster Smackdown Review

Thursday 23 Jan, 2014 om 16:26 door Marcel Bank
Hipster Smackdown

Hipster Smackdown geeft het runner genre een aparte draai, als hipster wordt de speler namelijk door een dame die je zojuist hebt geïrriteerd weggetrapt en vervolgens is het je doel de eindstreep te halen. Dit wordt gedaan door met je handen te fladderen, obstakels zoals fietsen, ballonnen, geparkeerde vrachtwagens met matrassen maar ook vuurwerk, agressieve honden en meer te gebruiken.

Fladderen naar de eindstreep klinkt makkelijk, maar je hebt wel een beperkte energiebalk die leegloopt naarmate je fladdert. Gezien je toch een bepaalde afstand moet afleggen is het zaak zoveel mogelijk hindernissen te gebruiken en zoveel mogelijk bonussen om de balk aan te vullen te verzamelen om met minder verder te komen. Ook daal je al fladderend langzaam en eenmaal een foutje gemaakt kom je ook niet meer omhoog tenzij er iets op de grond dit toelaat. Alles gebeurd in schitterend vormgegeven omgevingen en ook de hipster, in al zijn verschillende kostuums, ziet er strak uit.

Hipster Smackdown is initieel een proef versie, maar evenals overige levels kopen kost alles geld en dit ontneemt de speler het gevoel ergens voor te spelen.

Alhoewel de app beschrijving 48 levels over 3 omgevingen beloofd zijn slechts 10 levels gratis te spelen, voor de overige levels zul je € 1,79 moeten neerleggen. Iets wat overigens met alles wat in de game te halen het geval is, er zit namelijk geen te verzamelen valuta in, alleen maar in-app aankopen. Wil je een nieuw kostuum dan kost dat ook geld, bijvoorbeeld een sport outfit van € 0,89 of een Batman pak van € 1,79. Op het voltooien van een level na is er dan ook helaas geen voldoening uit te halen.

Het leuke aan Hipster Smackdown is dat negatieve elementen positief gebruikt kunnen worden om een grotere afstand af te leggen, zolang de Hipster maar gestraft wordt. Het geeft lichtelijk hetzelfde gevoel als Beat the Boss alleen dan gaat het hier nog ergens over. Het spel is behoorlijk uitdagend, een foutje resulteert vaak in een benodigde herhaling van het level en kan af en toe toch tot frustratie leiden en ook daar zijn in-app aankopen voor, een functie die misschien iets teveel in het spel zit.

• Hipster Smackdown iPad app afbeelding 1
  • Hipster Smackdown iPad app afbeelding 2
  • Hipster Smackdown iPad app afbeelding 3