Hidden Dot Review

Monday 2 Feb, 2015 om 10:17 door Marcel Bank

In Hidden Dot krijgt de speler de uitdaging om een verborgen stip op een volledig egaal speelvlak te vinden. De enige hulpmiddelen die de speler krijgt om de positie van deze stip te bepalen komen in de vorm van geluid en kleur, vergelijkbaar met het alom bekende warmer en kouder dat veel op speelplaatsen voorkomt.

Tap je eenmaal ergens op het scherm dan heb je in de meeste gevallen, tenzij je erg veel geluk hebt, een blauwe stip te pakken, wat weer betekent dat je ver van de juiste stip af zit. Kom je in de buurt dan wordt deze stip al donkerder en gaat richting de rode kleur, ook wordt het geluid meer alarmerend. Door hints op te doen van de kleur van de stippen en het geluid kan je er al vaak snel achter komen waar de zwarte stip zich bevindt, maar pech hebben en voor langere tijd alleen maar blauwe stippen vinden kan natuurlijk ook.

Draaiende om het coördinatie- en reactievermogen van de speler is Hidden Dot een goed doordacht spel waar op de gameplay weinig is aan te merken.

In zijn simpele eenvoud is het zo al een leuk spelletje om je coördinatie eens een uitdaging te geven maar Hidden Dot laat het daar niet bij zitten. De tijd is namelijk ook van belang en zo speelt je snelheid en dus reactievermogen ook een aanzienlijk grote rol. Des te langer je over doet, des te lager je score. Kom je er helemaal niet uit dan kan je een flash gebruiken, een optie die tijdelijk het silhouet van de stip laat zien, maar dan nog zul je even moeten zoeken. Deze flashes zijn overigens ook te koop maar zijn wel te verdienen door ver genoeg te komen.

Hidden Dot is een lekker simpel spel dat er makkelijk bij is te pakken. Ook is de functionaliteit in het algemeen goed doordacht, zo is er een kleurenblind optie en ook krijg je eerst een timer die opnieuw aftelt als je door een menu hebt lopen scrollen. Het enige nadeel is het ontbreken van Game Center high-scores om direct je score te delen, iets wat nu alleen via Facebook kan. Heb je geen Facebook dan zul je nooit je scores meer terugzien. Desalniettemin drukt dit de gameplay niet en een lichte verslaving opbouwen kan makkelijk gebeurd zijn.

1.3.2