Heroes Call Review

Tuesday 19 Jun, 2012 om 10:51 door Marcel Bank

Heroes Call is een dungeon RPG ontwikkeld door Defiant Development en te spelen op je iPhone of iPad. Als poging om een dungeon RPG op je iOS apparaat te krijgen is het op het eerste gezicht goed geslaagd.

Zoals standaard het geval is met dit type game is het eerst zaak om je class te kiezen. Mocht je net beginnen dan is de warrior als enige beschikbaar, als tweede is er de wizzard maar die vereist 65 gems om te unlocken en dat vereist nogal wat slachtwerk op de warrior of enkele IAP uitgaven. Het is aangekondigd en aan het menu te zien dat er binnenkort meer classes te bespelen zijn.

Heroes Call is een zeer geslaagde "freemium" dungeon RPG wat eigenlijk als cadeau komt, volledig zonder IAP te spelen en permanent gratis!

Eenmaal als warrior begonnen krijg je bepaalde missies voorgeschoteld. Dit is allemaal verwerkt in een humoristische verhaallijn die eigenlijk nergens over gaat maar niet minder leuk is. Deze missies brengen je naar verschillende unieke dungeons waar je je opdrachten kunt uitvoeren, nieuwe items te vinden zijn en natuurlijk ook goud, scrolls, potions, armor, wapens en gems. In het begin wordt de zeer simpel te bedienen interface uitgelegd en ook elke keer bij een nieuwe opdracht krijg je te zien hoe je wat moet gebruiken, tenzij je het natuurlijk uitvinkt maar het kan extreem handig zijn na een week pauze.

De gevonden voorwerpen spreken vrijwel voor zich. Armor en wapens met betere stats dan wat je momenteel draagt maken je uiteraard sterker en zorgen ervoor dat je meer klappen kan incasseren. Potions vullen je balken aan, dit kan je leven zijn of je mana, dat wat gebruikt wordt voor speciale aanvallen. Scrolls zijn er voor verschillende doeleinden, zoals het herkennen van gevonden items, iets wat ook tussen de missies door gedaan kan worden. Goud en gems zijn je valuta, waar gems heel bijzonder zijn en eigenlijk ook iets is wat ik niet wil uitgeven.

Er zijn in totaal 30 missies te spelen, maar tussen elke missie zit een wachttijd die steeds langer wordt. Dit kan voor enkele spelers een nadeel zijn, maar eigenlijk is het toch erg handig om die tijd te gebruiken om oudere missies nogmaals te spelen of gewoon een gezonde pauze. Het spel wordt namelijk snel moeilijker en zonder extra uitgaves aan wapens en armor kan het zo zijn dat je al snel eindigt in een dungeon waar de mobs iets te sterk zijn voor je personage. In ieder geval zijn de wachttijden verre van onredelijk.

Heroes Call is een leuke en uitdagende dungeon RPG die zeker de moeite is om te proberen. Alhoewel enkele dungeons eigenlijk iets te lang aanvoelen om op een mobieltje te spelen is het gelukkig zelfs mogelijk te sluiten op een oude iPhone 3G zonder dat het opnieuw gestart moet worden, zo kun je verder gaan wanneer je wilt. Des te beter je hardware, des te mooier het er uit ziet. Met wat geduld is Heroes Call helemaal te bespelen zonder IAP, wat behoorlijk uniek is voor een game van deze kwaliteit.

1.0.1