Evil Defenders Review

Friday 18 Jul, 2014 om 13:01 door Marcel Bank

Evil Defenders is een tower defense dat sterke overeenkomsten toont met het al wat beter bekende Kingdom Rush. De functionaliteit is grotendeels hetzelfde alleen spelen we nu met monsters die mensen proberen tegen te houden, ook ziet het er grafisch iets anders uit.

Spelende als de "evil" monsters is het zaak een verdediging op te zetten op vooraf bepaalde plaatsen, hier een tap op geeft de mogelijkheid daar een toren te plaatsen. Deze torens hebben alles te bieden wat er verwacht mag worden, magie, pijl en boog, extreem grote kanonnen tot torens die daadwerkelijk eenheden op de kaart plaatsen om het gevecht aan te gaan. Daarnaast is elke toren te upgraden en ook zijn er specialisaties mogelijk om de toren op een bepaald vlak uit te laten blinken. Mocht de vijand er nog langs weten te komen dan is het ook mogelijk speciale mogelijkheden erop los te laten, zoals bliksem, teleportatie, enzovoorts.

Evil Defenders lijkt in veel aspecten op de Kingdom Rush reeks, het kan dus moeilijk fout gaan en blijkt dan ook al snel lastig weg te leggen.

Het spel is te spelen in 5 verschillende moeilijkheden, waarbij de volgende pas te spelen is nadat je de vorige hebt uitgespeeld. Bij elk spel wordt je score omgezet in 3 sterren en per level zijn er dus 15 sterren in totaal te behalen. Enkele spellen worden alleen al zodanig lastig in de eerste moeilijkheidsgraad, dat er ongetwijfeld de eerste keer 1 of 2 eenheden langslopen. Er zijn behoorlijk wat mogelijkheden voor de speler en alle mogelijkheden en de beste strategieën toepassen zal ook wel even duren.

De in-game valuta stelt niet heel veel voor, bestaande uit goud dat per spel te verdienen is en om torens neer te zetten en van upgrades te voorzien. Als premium valuta zijn er zielen welke ook in-game te verdienen zijn, deze zijn benodigd om nieuwe stukken van het land speelbaar te maken en hier heb je al snel te kort van. Meer zielen verzamelen kan door games te herhalen en zo mogelijk op een hogere moeilijkheidsgraad en anders via een in-app aankoop.

Evil Defenders is, alhoewel niet heel origineel, een leuke tower defense zeker goed voor enkele uren plezier. De premium valuta is makkelijk te verdienen (200+ per game en 8000 benodigd om 3 nieuwe stukken te openen) en dat zal de pret dus ook niet snel bederven. Mocht je nog niet bekend zijn met de Kingdom Rush titels dan zou ik daar toch ook een kijkje naar nemen, die zit naar mijn mening namelijk iets beter in elkaar.

1.0.4