Down Among the Dead Men Review

Saturday 20 Sep, 2014 om 09:54 door Marcel Bank

Gamebooks staan erom bekend om met een pittig prijskaartje op de App Store te verschijnen, dit geeft gebruikers vaak weinig reden om het er eens op te wagen en te kijken wat er allemaal afspeelt in zo'n boek. Met Down Among the Dead Men breekt inkle deze trend, een ietwat kleiner gamebook voor een aantrekkelijk lage prijs om er zo zonder al te veel risico kennis mee te maken.

In Down Among the Dead Men neem je de rol op van een piraat dat op het punt staat een reis te beginnen om het op te nemen tegen koning Skarvench. Voordat deze reis kan beginnen zijn er een paar keuzes om te maken, zoals het geslacht en de achtergrond van je personage. Het zijn niet al te veel opties maar de keuzes die je hier maakt hebben wel lichtelijk invloed op het verhaal. Uiteindelijk kan je personage tenslotte van hoge adel komen of een laag onderkruipsel zijn.

Down Among the Dead Men is een kleiner gamebook dat simpelweg een leuke, rustgevende en aangename afleiding is voor eventjes.

Onderverdeeld in zeven hoofdstukken zal Down Among the Dead Men niet veel ruimte in beslag nemen. De applicatie heeft dan ook een wat lager tempo dan andere apps uit dit genre, met minder interactiviteit en dus ook keuzes om te maken, is het al snel duidelijk dat deze titel zich richt op het vertellen van het verhaal. Er zijn nog wel voldoende items te koop die een centrale rol spelen in verdere besluitvorming, en het verhaal is dus ook vaker te spelen met een andere manier van sluiten.

Inkle levert met Down Among the Dead Men een leuke keuze voor zij die even lekker achterover willen zitten en voornamelijk willen lezen met gelimiteerde keuzes, geen gevechten of de mogelijkheid te sterven. De prijs is dan ook toepasselijk laag gehouden, de applicatie heeft qua inhoud en lengte van het verhaal dan ook lang niet zoveel te bieden als hun vorige titel 80 Days (€ 5,99). Het is simpelweg een leuke, rustgevende en aangename afleiding voor even.

1.0