Don't Drown! Review

Wednesday 25 Mar, 2015 om 10:32 door Marcel Bank

Don't Drown! is een oneindig zwemspel met het doel, zoals de titel al aangeeft, niet te verdrinken. Na een schipbreuk komen er namelijk op onverklaarbare balken uit de lucht vallen die de speelbare drenkeling al snel onder water duwt.

Erg leuk is dat de introductie ineen gevlochten is met de tutorial, langzaam lopen deze in elkaar over om duidelijk te maken hoe de applicatie werkt. Overigens is dat erg makkelijk onder de knie te krijgen, de drenkeling beweegt simpelweg naar links of rechts door op de respectievelijke kanten van het scherm te tappen. Zodoende is het hoofdzakelijk om openingen te vinden in de naderende balken en waar mogelijk muntjes te verzamelen.

Don't Drown! is een uitdagend spel en met zijn korte games makkelijk om er even vlug bij te pakken.

De munten zijn weer goed om power-ups te upgraden. Deze power-ups, afwisselend onderweg te vinden, bestaan uit de meeste bekende zoals een munt-magneet en score verdubbelaar. Enorm handig is de verhoogde snelheid, een power-up die naast de verhoogde snelheid ook een enorm aantal gaten in een gelijke lijn veroorzaakt. Mocht je munten overhebben dan zit de game ook vol met nieuwe personages, waaronder enkele leuke die sterk lijken op reeds bekende personages.

De formule van Don't Drown! verschilt dan ook niet veel van andere runners, vergaar upgrades en probeer de high-score van jezelf of vrienden te verbeteren. Een formule die werkt. Het spel wordt behoorlijk snel uitdagend waardoor de games kort blijven, hierdoor is het dan ook al snel een ideaal spel om er even bij te pakken wanneer mogelijk. Daarnaast is het in een schitterend retro jasje gestoken met een zeer goed klinkende soundtrack.

1.0.0