Dino Hunter: Deadly Shores Review

Wednesday 9 Jul, 2014 om 20:42 door Marcel Bank
Dino Hunter: Deadly Shores

De al sinds enige maanden aangekondigde nieuwe titel van Glu Games, Dino Hunter: Deadly Shores ziet dan nu eindelijk het daglicht. Deze game draait om zoals enkele eerdere titels van Glu Games om de jacht, alleen ditmaal op dinosaurussen.

Als jager dus het doel om het op te nemen tegen dinosaurussen, van gevaarlijke carnivoren tot schattige herbivoren. Eenmaal een schot gelost kunnen andere dino's je spotten en de aanval inzetten, iets wat voornamelijk in het begin niet erg uitmaakt want je doel is vaak al te voltooien voordat andere dino's ook maar in de buurt komen. Maar het is uiteindelijk wel mogelijk zelf prooi te worden en ook de dino die er eigenlijk aan moest geloven kan zomaar ontsnappen als je ietwat scheef schiet.

Wie al bekend is met andere jachttitels van Glu Games zal weinig nieuws vinden in Dino Hunter: Deadly Shores, maar zoals men mag aannemen zit de app wel netjes in elkaar.

De bediening is uitermate makkelijk door te krijgen en zoals men mag verwachten van een titel van slechts enkele tientallen MB's is er weinig bewegingsvrijheid. Als speler de keuze om links of rechts te lopen om een positie te kiezen, in te zoomen en indien gewenst infrarood gebruiken om organen te bekijken om vervolgens een dodelijk schot te lossen. Dit alles is onderverdeeld in missies die de speler kan aflopen met het enige echte verschil het benodigde wapen.

Voor elke missie is er namelijk een ander wapen nodig, beginnende met een geweer en aanvalsgeweer heb je binnen de kortste keren heuse bazooka's om er op los te schieten. Nadeel is dat elk geweer upgrades nodig heeft die naarmate je verder komt ook nog eens tijd in beslag nemen, dit gecombineerd met een energiebalk van 100 minuten kan het voltooien van een bepaalde omgeving erg lang duren. Mocht je echt willen spelen kan je uiteraard andere omgevingen of bepaalde opdrachten voltooien in plaats van de omgeving waar je op je onderdelen wacht maar alleen een energiebalk is naar mijn mening al voldoende om de snelheid eruit te halen.

De game maakt gebruik van 2 valuta, game dollars en goudstaven, waarvan goud premium is en deze dan ook bijna niet te verdienen zijn. Naarmate je je arsenaal van upgrades voorziet zul je op een gegeven hiermee vast komen te zitten omdat verdere upgrades alleen voor goud te koop zijn. Verdere is ook elke wachttijd te verwijderen voor goud. Zoals meerdere freemium titels wordt dit dan uiteindelijk ook een echte pay-to-win titel, maar gelukkig is het begin redelijk vrijgevig, mits je geduldig bent.

Als vorige Glu Games titels die om de jacht draaide je bevielen, bijvoorbeeld Deer Hunter Reloaded (), dan zal ook Dino Hunter: Deadly Shores niet tegenvallen. De basis is hetzelfde, bouw een arsenaal om onschuldige wezens af te schieten, weinig vernieuwend maar netjes uitgewerkt. Grafisch zit het spel zo goed in elkaar dat je je bijna schuldig voelt wanneer je een onschuldige planteneter van zijn leven berooft, dino's bewegen daarnaast ook best vergelijkbaar met Jurassic Park en zo lijkt het op een groter scherm net of er echt een T-Rex op je af komt.

• Dino Hunter: Deadly Shores iPad app afbeelding 1
  • Dino Hunter: Deadly Shores iPad app afbeelding 2
  • Dino Hunter: Deadly Shores iPad app afbeelding 3