Demons vs Fairyland HD Review

Friday 18 Jul, 2014 om 20:15 door Marcel Bank

Van de makers van enkele populaire games verscheen niet lang geleden Demons vs Fairyland in de App Store. In dit tower defense spel is het aan de speler om spelende als de demonen kinderen af te leveren aan de hogere macht, kinderen die je zojuist uit sprookjesland hebt gekidnapt.

Enfin, sprookjesland laat het er niet bij zitten en gaat achter de kinderen aan met alle type figuren die je je maar kan bedenken, van elfjes en dwergen tot beren en adelaars. Zaak dus om de kinderen continue af te schermen door op de juiste plekken torens te plaatsen. Het unieke hier is dat je niet zomaar willekeurig torens mag plaatsen, je zult eerst een ondersteunende toren moeten plaatsen waar vervolgens andere torens uit die categorie omheen te plaatsen zijn.

Demons vs Fairyland is een zeer vermakelijk tower defense spel dat al snel zeer lastig is weg te leggen, goed voor uren speelplezier.

Het spel is onderverdeeld in levels waarin meerdere golven van vijanden de kinderen proberen op te halen en elk level komt met 3 te behalen sterren welke er allemaal om draaien of er wel of niet een kind is bewogen. Als een kind een klein stukje is meegenomen door een sprookjesfiguur ontbreekt er een ster. Wel is het mogelijk hier weer een upgrade voor aan te schaffen, als het kind dan bijvoorbeeld enkele seconden stil staat gaat deze vanzelf terug naar het kamp, maar dat gaat weer ten koste van andere mogelijke upgrades.

De demonen krijgen verder in het spel extra ondersteunende torens om de vurende torens nog beter te maken en naarmate het spel vordert is dan ook echt daadwerkelijk alles te upgraden. Ook is het mogelijk een toren te specialiseren, bijvoorbeeld een pijl en boog toren kan een giftige of ijs kant op gaan, waar de een met giftige pijlen en wolken komt en de andere met bevriezingen en vertragingsmiddelen via ijs.

Demons vs Fairyland zit vol verassingen, uitbreidingen en upgrades tijdens en tussen het spelen door, aan de speler om zelf alles even goed te bezichtigen en als je niet door de intro's en uitleg vlug weg tapt zul je het ook allemaal zo door hebben. De game ziet er verder schitterend uit in zijn pixel jasje en is heel lastig weg te leggen. Onderverdeeld in verschillende moeilijkheidsgraden maakt voornamelijk de easy-setting een ideaal spel om bij de TV open te hebben. Het enige wat ik mis is een mogelijkheid de snelheid op te voeren, een volgende groep sprookjesfiguren oproepen kan gelukkig wel.

1.31