Crossy Road Review

Sunday 30 Nov, 2014 om 11:59 door Marcel Bank
Crossy Road

Van alle games waar onderhand een "oneindige" versie voor mobieltjes van gemaakt is werd het stilaan ook eens tijd om Frogger tot deze club te verwelkomen. Dat is dan ook precies wat Crossy Road is, compleet met alle bekende obstakels en meer.

In een mooi arcade jasje gestoken is het zaak om zoveel mogelijk rivieren, wegen en spoorrails over te steken als kip, basketbal speler, hond of een ander vrij te spelen personage. De besturing om hier verder mee te komen zijn simpele veegcommando's in de gewenste richting, maar een tap om een stap verder te gaan werkt ook. Het enige nadeel hiervan is dat bij mij een veeg naar rechts vaak als tap werd gezien wat tot de dood van mijn personage leidde.

Crossy Road is een geslaagde eindeloze versie van een oudere game, weinig origineel maar toch zeer geslaagd.

Vrijwel alle hindernissen die we van het klassieke overlevingsspel kennen komen terug met daar nog enkele toevoegingen op, zoals de reeds vermeldde spoorrails maar ook de wegen hebben niet alleen auto's meer. De rivier met boomstammen is naar mijn mening iets makkelijker te overbruggen dan de klassieker. De wegen met auto's en vrachtwagens bewegen per baan in andere tempo's en enig inschattingsvermogen is dan ook een vereiste. Sta je te lang te aarzelen dan is het, evenals een aanrijding of verdrinkingsdood, al snel game over.

Onderweg zijn muntjes te vinden en deze zijn ook in een steeds langer wordende periode als cadeau te ontvangen. Deze muntjes zijn vervolgens te gebruiken om een willekeurig nieuw speelbaar personages te ontgrendelen, welke overigens ook per stuk te koop zijn voor 89 cent. Met meer dan 50 personages zul je dus behoorlijk lang door kunnen spelen, of eventueel een fiks bedrag neer kunnen leggen.

Crossy Road neemt een bestaand concept en heeft er met succes een eindeloze versie van weten te maken. Het is dan ook verre van origineel maar toch een zeer geslaagde game die je er makkelijk bij kan pakken en je stopt er zo ongemerkt zeeën van tijd in. Grafisch top, elk personage heeft iets verfrissend en geluidseffecten zijn op zijn best. Als gratis applicatie is Crossy Road zeker een kijkje waard.

• Crossy Road iPad app afbeelding 1
  • Crossy Road iPad app afbeelding 2
  • Crossy Road iPad app afbeelding 3